• hesama

Byta in bil?? Kan man?? - hjälp..

Funderar på att byta bil. Har nu en stor 7-sitsig ford och vill byta till en ford mondeo. Tar bilhandlare ( de större) in bytesbilar om man sedan "byter upp sig" ca 10-15.000 kronor?? Eller är det bättre att först försöka sälja privat innan man ger sig ut på biljakt??
    Skulle ju vara så mycket smidigare att byta upp sig hos en bilhandlare. Någon som vet hur det fungerar???

• Svar på tråden Byta in bil?? Kan man?? - hjälp..
  • game set match

Klart att de tar in bilen men du får ofta mer om du säljer den själv.

• Mizz Turko

självklart kan ni byta in. men men man får tyvärr otroligt dåligt bud, skambud, på bilen. du förlorar otroligt mycket på det. försök att sälja bilen privat först. pröva på blocket, lokaltidningen, etc.

• hesama

Okej, anade att man skulle få skambud av bilhandlare. Men hur fungerar det? Kan man bara åka ner och så tittar de "lite snabbt" på bilen gratis eller behöver man bekosta en grundlig genomgång ?? ( kanske dumma frågor, men, men den som inte frågar får inga svar:)

Tacksam för era svar..

• Mizz Turko

du åker dit, som du tänkt köpa er nya bil från och säger att ni är intresserade av inbyte. de gör då en rutinkoll etc. och lägger fram ett bud.

• hesama

Okej, tack ska genast in och kolla..

• Fru Anders

Vi blev erbjudna 25 000 för våran bil hos bilhandlaren..privat säljning fick vi 50 000...så det är skillnad

• Prinsessorna

Egentligen har det ingen betydelse vad ni får för er gamla bil. Det är ju mellanskillnaden som spelar roll. Om du förstår. Ofta får man bättre pris på den nyare bilen om man byter in.

• Karisma

Vi fick ett sämre pris på vår nya bil om vi skulle byta in vår. Toyota tipsade om att sälja privat istället så vi kunde tjäna lite extra pengar.

Kram K.

• Lilly14

Jag blev också tipsad av bilhandlaren att sälja min bil själv istället för att byta in den.

• Legolina

Princessorna:

Det beror helt på bilhandlaren - vi fick bättre pris pga att vi INTE skulle byta in en bil. Vissa vill ha in pengar hellre än en bil - vilket jag antar beror på om de anser sig kunna göra en bra affär på den inbytta bilen eller ej...

Svar på tråden Byta in bil?? Kan man?? - hjälp..