• Peak

Väggord - göra själv?

Har tittat på fina väggdekorationer hos tex www.myfirstroom.se/ se under väggord och wonderful grafitti secure.wonderfulgraffiti.com/products/view/15
    de är ju sååå fina, men de amerikanske blir ju lite dyra, de svenska är mer okej i pris, men finns det något smart sätt att göra schabloner själv? (detta är väl bokstäver man köper) Skära i plast verkar ju inte vara ngt för mig!

En kompis målade ord på en vägg hos oss innan, vi använde en projektor kopplad till datorn, men det verkar vara det enda sättet annars väl?

Eller har nån hittat på något smart?

• Svar på tråden Väggord - göra själv?
  • lycklig fru

Jag hade tänkt använda en overhead-maskin till att projisera (stavas det så??) bokstäver på väggen. Men när jag kikade på länken du skickade så har jag tänkt om. Jag tror jag beställer från myfirstroom istället.
    Det verkar inte som att man ska behöva skära i plasten utan bara se till att man sätter dom rakt (eller hur man nu vill ha dom).

~~~ Livet leker i magen~~~
  • Peak

nej jag tänkte om man gjorde egna schabloner, då måste man skära ut bokstäver och sedan måla, men det verkar svårt!

• nublu

Jag har gjort som man gjorde förr i tiden - kopierat över texten till smörgåspapper. Sedan ritat tjockt med blyerts på baksidan och sedan ritat i bokstäverna igen mot underlaget. Funkar ungefär som kalkerpapper alltså.

Jag har inte slutfört projektet än - måste måla färdigt underlaget först med några lager vit färg till.

• Peak

nublu - åh...stadig på handen??
    Har du någon bild?

Vill man ha lite sirliga texter eller mycket är det nog bäst att köpa en text, men är det inte så mycket text funkar det nog som du säger - men jag är ju så darrhänt!

• nublu

Skriv ut originaltexten på datorn. Själv tänker jag använda min grövsta kalligrafipenna till att göra texten med. Återstår att se om det blir bra. Måste som sagt måla färdigt underlaget först.

Svar på tråden Väggord - göra själv?