• wilmerinca

egna löften hjälp

Behöver verkligen hjälp jag ska gifta mig nu i augusti. Vi har bestämmt att vi ska ha egna löften men det står still i mitt huvud!
    VAd ska finnas med i ett eget löfte? Vad säger man?
    Behöver tips och inspiration! Finns det mågon här som hade egna löften som vill hjölpa mig eller någon som har något tips?

Snälla hjälp mig

• Svar på tråden egna löften hjälp
  • Smurfan JM

Det som ska finnas med är ju vad ni vill lova varandra... Vanligtvis kärlek, trohet, att leva tillsammans, ta hand om varandra osv. Ibland även skaffa barn och sånt...

Våra såg ut såhär;
    Martin/JennieMaria
    Jag älskar dig
    Mer än jag någonson trodde var möjligt
    Och jag vill dela livet med dig.

Jag vill skapa små skrutt tillsammans med dig
    Och älska dem och ta hand om dem tillsammans med dig

Jag vill vara dig trogen
    Och hålla dig i handen genom livet alla stormar
    Och rädda dig från alla hemska spindlar/Och lysa dig genom alla mörka skogar

Den ring jag sätter på ditt finger
    Är ett tecken på all min kärlek
    och min önskan om att få leva tillsammans med dig

Jag älskar dig.

• drSteffo
    wilmerinca skrev 2007-08-01 11:22:02 följande:
    Behöver verkligen hjälp jag ska gifta mig nu i augusti. Vi har bestämmt att vi ska ha egna löften men det står still i mitt huvud!VAd ska finnas med i ett eget löfte? Vad säger man?Behöver tips och inspiration! Finns det mågon här som hade egna löften som vill hjölpa mig eller någon som har något tips?Snälla hjälp mig
    Hade en kompis som kombinerade sina löften med nyårslöften. Han lovade att sluta röka och gå ner i vikt
  • Thursday

Våra var:

(Namn) jag älskar dig över allt annat.
    Jag vill dela hela mitt liv med dig.
    Den ring jag sätter på ditt finger
    är ett tecken på all min kärlek till dig
    och min vilja att få leva med dig i alla våra dagar

Och jag kan lova att vi inte hade fått fram mer än så för vi började i princip gråta båda två, trots att vi hade gått och rabblat detta hemma i flera dagar för att avdramatisera det lite.

• wilmerinca

Tack så mycket vilka fina löften ni hade. Ska jag försöka knåpa ihop ett eget. Någon mer som vill dela med sig?

Svar på tråden egna löften hjälp