• grisekno

Kan jag ha skadat ngt när jag slog i huvudet???

Jag vet inte om jag ska oroa mig egentligen, men det känns alltid lite oroligt när det handlar om huvudet, om man kan ha skadat ngt "viktigt".

I förrgår var jag i en skoaffär, som hade VÄLDIGT vassa hyllkanter (sylvassa!). Jag skulle ta upp en sko från den understa hyllan, när jag reste mig upp, drämde jag huvudet rätt i en av de övre hyllorna, och hörnet gjorde ett jack på ena sidan av pannan, strax ovanför hårfästet. Det blödde lite, men jag stoppade det snabbt med en fuktad pappersnäsduk.

Jag blev lite groggy, men det var ju inte så konstigt. Det höll i sig hela kvällen.

Jag känner fortfarande av det. På sätt och vis ganska självklart, eftersom det var en rejäl smäll. Men det som förbryllar mig är att jag inte har som ondast där hörnet gick in i huvudet (även om det är ömt runt omkring) utan mest i tinningen och bakom ögat. Det spänner liksom i halva huvudet och jag är lite yr. Beror det på att jag träffat en nerv eller kan det vara ngt "allvarligare" som smyger sig på?

Någon som är kunnig eller har erfarenheter på det här området? Ska jag oroa mig eller kan jag slappna av???

Ta mig som jag är, jag är ju bara en liten gris...
  • Svar på tråden Kan jag ha skadat ngt när jag slog i huvudet???
  • Annaloo

Ring sjukvårdsupplysningen!

Satsar på tredje gången gillt!
  • grisekno

Nu har jag ringt sjukvårdsupplysningen.

De trodde inte det var något allvarligt, men att jag skulle ringa vårdcentralen för säkerhets skull, så de kunde göra några neurologiska tester. Jag kan ev kommit åt ngt när jag fick ett jack, eller så kunde det vara en lättare hjärnskakning.

Nu ska jag till VC om en halvtimme.

• kärålajn

jag har lyckats banga i huvudet i stengolv, asfalt och trägolv.
    så vitt jag vet SKA allt fungera normalt, men man tvivlar ju på saken ibland, haha. ;)

bra att du ringt VC å ska dit.
    slår man i huvudet ska man ALLTID kolla upp det!
    hoppas det gick bra på läkarbesöket!

• Soul

Man ska alltid kontakta läkare om man har slagit hårt i huvudet! Vanligtvis är det inget problem, men man kan ha fått en blödning som först blir akut efter några dagar. Vill inte skrämma någon, men en av min pappas kollegor slog i huvudet hårt när hon blev påkörd när hon var ute och cyklade. Hon svimmade av, men kände sig ok efteråt och åkte hem. Några dagar senare vaknade hon inte på morgonen. Hon var ca 50 år. Fruktansvärt.

• grisekno

Det gick bra igår, läkaren kunde inte se tecken på några neurologiska skador. Eventuellt är det en lättare hjärnskakning som går över av sig själv, ska ta det lite lugnt.

Men hon sa att min man bör kolla så jag inte får några beteendeförändringar och jag ska se så jag inte får ondare i huvudet eller börjar kräkas. Händer något av detta ska jag ringa akut till Neurologen.

Men hon trodde inte det skulle bli så allvarligt.

Skönt att ha kollat upp det, nu är jag lugnare...

Svar på tråden Kan jag ha skadat ngt när jag slog i huvudet???