Kan jag ha skadat ngt när jag slog i huvudet???
Jag vet inte om jag ska oroa mig egentligen, men det känns alltid lite oroligt när det handlar om huvudet, om man kan ha skadat ngt "viktigt".
I förrgår var jag i en skoaffär, som hade VÄLDIGT vassa hyllkanter (sylvassa!). Jag skulle ta upp en sko från den understa hyllan, när jag reste mig upp, drämde jag huvudet rätt i en av de övre hyllorna, och hörnet gjorde ett jack på ena sidan av pannan, strax ovanför hårfästet. Det blödde lite, men jag stoppade det snabbt med en fuktad pappersnäsduk.
Jag blev lite groggy, men det var ju inte så konstigt. Det höll i sig hela kvällen.
Jag känner fortfarande av det. På sätt och vis ganska självklart, eftersom det var en rejäl smäll. Men det som förbryllar mig är att jag inte har som ondast där hörnet gick in i huvudet (även om det är ömt runt omkring) utan mest i tinningen och bakom ögat. Det spänner liksom i halva huvudet och jag är lite yr. Beror det på att jag träffat en nerv eller kan det vara ngt "allvarligare" som smyger sig på?
Någon som är kunnig eller har erfarenheter på det här området? Ska jag oroa mig eller kan jag slappna av???