• Vivamos

Ramsa för att knyta rosett

Min son är 5 år och vill lära sig knyta rosetter. Jag vill gärna ha tips på minnesramsor, för jag kommer inte på en enda en!!

• Svar på tråden Ramsa för att knyta rosett
  • memlan

Har ingen ramsa. Men skriver så kanske även jag kan få ett tips.

• capat

Min man gjorde en supersak när vår kille skulle lära sig knyta skorna - han tog en bit bräda, borrade 6 hål i två parallella rader och satte i ögleskruvar. Där trädde vi i en ganska stor tråd/lina och sen kunde han sitta i soffan och öva från olika håll. Han lärde sig supersnabbt! Dock ingen ramsa.........

• Vivamos

Tack för tipset! Kanske finns det inga ramsor?

• Pindus

jag undrade också...man kan göra samma sak fast med kartong.. Vet en fsklärare som berättade att de gjort så för mig

• Lovali

Nej har aldrig hört ramsa om det. Min dotter, envis som synden (oxe), lärde sig det för 2 veckor sedan ungefär. Det är verkligen inte lätt & dessutom ganska svårt att visa exakt hur man gör...som vuxen bara gör man ju det snabbt o enkelt liksom utan att tänka Dottern är 5 år & 3 mån.

• Vivamos

Kom på var jag sett en ramsa. Jag såg filmen "Helens små under" och i den läser hon en ramsa för sin systerdotter, någon som har den filmen?
    Den handlade om kaniner.

• sordin

det finns en ramsa men då gör man en knop.
     ...... det är om en som kommer upp ur sjön .........går runt........... och dycker ner...
    .blabb bla

Lev i nuet och njut av det.
Svar på tråden Ramsa för att knyta rosett