Ramsa för att knyta rosett
Min son är 5 år och vill lära sig knyta rosetter. Jag vill gärna ha tips på minnesramsor, för jag kommer inte på en enda en!!
Min son är 5 år och vill lära sig knyta rosetter. Jag vill gärna ha tips på minnesramsor, för jag kommer inte på en enda en!!
Har ingen ramsa. Men skriver så kanske även jag kan få ett tips.
Min man gjorde en supersak när vår kille skulle lära sig knyta skorna - han tog en bit bräda, borrade 6 hål i två parallella rader och satte i ögleskruvar. Där trädde vi i en ganska stor tråd/lina och sen kunde han sitta i soffan och öva från olika håll. Han lärde sig supersnabbt! Dock ingen ramsa.........
Tack för tipset! Kanske finns det inga ramsor?
jag undrade också...man kan göra samma sak fast med kartong.. Vet en fsklärare som berättade att de gjort så för mig
Ingen som har en ramsa?
jag efterlyster också en ramsa
Nej har aldrig hört ramsa om det. Min dotter, envis som synden (oxe), lärde sig det för 2 veckor sedan ungefär. Det är verkligen inte lätt & dessutom ganska svårt att visa exakt hur man gör...som vuxen bara gör man ju det snabbt o enkelt liksom utan att tänka
Dottern är 5 år & 3 mån.
Kom på var jag sett en ramsa. Jag såg filmen "Helens små under" och i den läser hon en ramsa för sin systerdotter, någon som har den filmen?
Den handlade om kaniner.
det finns en ramsa men då gör man en knop.
...... det är om en som kommer upp ur sjön .........går runt........... och dycker ner...
.blabb bla