• KattenFräsmorr

Svårväckt på morgonen?

Egentligen är det väl inte humor utan ganska jobbigt för dem som inte kommer upp på morgonen.

Har letat med ljus och lykta efter en effektiv väckarklocka till maken som ALDRIG hör väckarklockan på morgonen. Istället vaknar hela familjen (utom maken då) till ljudet av en hysterisk tupp kl 06.00. Ja, inte nog med att han väcker upp alla med klockan, klockhelvetet låter alltså som en tupp också! Ljudet blir högre och högre och tuppen låter galnare och galnare.

Fast idag i Aftonbladet verkar lösningen finnas. Men troligen blir det väl jag som får jaga runt väckarklockan i sovrummet ändå. Fast det kanske blir roligare än tuppen i alla fall. http://www.aftonbladet.se/vss/pryl/story/0,2789,1131786,00.html

-Oh, Shit! Data - StarTrek TNG
  • Svar på tråden Svårväckt på morgonen?
  • Kajee

Suveränt! *s*
    Fast jag skulle kunna lägga till sambons väckarur; det låter så fruktansvärt hemskt att man vaknar vare sig man vill eller inte. Radion är sönder så det är bara alarmet som fungerar. Så jag köpte en ny väckarklocka till honom. Tror du att han använder den? Nä!

?I, not events, have the power to make me happy or unhappy!
  • lokacitron

Den där sonic bomb verkar ju vara något till din make.

• KattenFräsmorr
    lokacitron skrev 2007-08-01 12:57:54 följande:
    Den där sonic bomb verkar ju vara något till din make.
    Tja, fast då skakar väl jag också . Nä, skulle ha något som gav honom en liten lagom elchock på morgonen. Efter typ två, tre dagar skulle jag kunna gissa på att han vaknar av ren rädsla fem minuter innan klockan ringerFlört.
    -Oh, Shit! Data - StarTrek TNG
  • WhiteTrash

Haha, jag skulle behöva den som flyger iväg!
    När vi bodde i en etta hade vi bara en 120's säng. Och vem sov alltid närmast väckaklockan? Jo, jag naturligtvis. Inte vaknade jag av nån klocka. Nej, jag vaknade av att sambon i panik slänger sig över mig för att stänga av väckaklockan
    Den medtoden fungerade bra. Men det är svårare nu när man har en dubbelsäng.

Svar på tråden Svårväckt på morgonen?