Min stora dotter fick nässelutslag som jag snart misstänkte häröra från Minifomdropparna. Läkaren däremot hade aldrig hört talas om detta. Men efter att jag slutade med dem försvann faktiskt utslagen!
Här är från Sempers hemsida:
"

Semper Magdroppar är en oljelösning med tillsatt Lactobacillus reuteri. En dagsdos om 5 droppar ger 100 miljoner CFU (Colony Forming Units). De kan droppas i mat eller dryck och ges till barn från födseln.
Lactobacillus reuteri är en naturlig mjölksyrabakterie som är klassad som probiotika tack vare sina positiva effekter på människors hälsa. Lactobacillus reuteri hjälper till att upprätthålla en balanserad mikroflora i magen. I ett antal kliniska studier har Lactobacillus reuteri visat sig ha effekt och är säker för barn*.
Semper Magdroppar börjar säljas via Apoteket i juni, cirkapris är 179 kr. Magdropparna bör förvaras svalt, men kan förvaras i rumstemperatur i några dagar.
* Studier: Savino F et al (Italien); Weizman Z et al (Israel); Romeo, Betta, Trovato, Oliveri (Italien), Eom et al (Korea).
Alla Sempers produkter som innehåller laktobaciller är märkta med denna symbol:

För mer information vänligen kontakta vår konsumentkontakt på tel: 020-62 20 00 vardagar kl. 9-16.