Tema på barnrum..
Jag tänkte inreda lite udda och intressanta barnrum. Vi har de två stora barnen som ska få sina nya rum i en nybyggd tillbyggnad till huset. De två små barnen ska få de stora barnens rum vilket innebär att jag har 4 barnrum som ska inredas! Lite krångligt men ni hänger säkert med. Det ska bli himlans kul och det är ju bara att låta fantasin flöda när det gäller just barnrum...
De två stora:
*En kille som är 10 år, inte speciellt intresserad av någon sport eller något annat. Han gillar tvspel, även om tråkiga mamma begränsar spelandet lite, men en go soffa är nog en bra investering för honom. Han är lite intresserad av rymden så det kan vara en liten ide att spinna vidare på i hans rum.
*En flicka som är 7 år. Väldigt "flickig". Gillar rosa, glittor prinsessor m.m. Men hon ska få ett rum som hon kan växa i och som inte kräver alltför stora förändringar efterhand. Så vad gör flickor? Speglar sig? Ritar? Sminkar sig? Vad ska man tänka på? Något roligt tema åt henne?
De två små:
Tvillingflickor 1 år.
Den ena flickan har jag varit lite inne på att inreda ett rum med insperation på havet. Med snäckor, sjöhästar, sjöjungfru, sjöstjärnor m.m.
Den andra flickan med tema på äng, med sländor, humlor, fjärilar och nykelpigor .m.m.
Samma "Stil" på de båda rummen fast i olika tema.
Vad tror ni? Förslag och ideer?? Någon bild på egna barnrum? Jag vill att de ska kunna använda sina rum till det som de vill göra. Lyssnar de på musik så lägger jag krutet där och inte på ett skrivbord.. Ni förstår säkert.