• Mimer

Söker dundermjukgörande kräm för nariga knän!

Börjar bli trött på mina nariga knän (!) inget hjälper, jag skrubbar dom röda, smörjer med olivolja, krämer, ja allt! Men det är som om huden är död, den är grå och som riktigt skrovliga torra armbågar, blä...men inte så kul att ha på knäna nu i sommar.
    Är gravid så jag går helst i längre klänningar, kjol, ell capribyxor, men känner jag skulle vilja bli fin snart...

Var in på en salong en gång o dom tipsade om nån creme med aha-syra i ell vad det var, men den var så dyr...

Någon som kan rekommendera ngn rel billig lösning på detta skrovliga problem ???

• Svar på tråden Söker dundermjukgörande kräm för nariga knän!
  • tulipanrosen

Locobase, den "vanliga", den billiga. (Det finns 2 sorter).

• Birgitta2

Jag använder skrubbhandskar till armbågar och knän. Och sen canoderm att smörja med (apoteksvara). Jag har väldigt torr hy, men det hjälper kanonbra.

• Mimer

ok, det har jag inte provat.
    Kan tillägga att det är inte hela knät som är torrt utan en fläck på va en femkrona på varje knän, precis där man sätter i knät mot golvet , om man kryper runt mkt, vilket jag gör i jobb o hemma. (jobb på dagis o har barn hemma)

• Birgitta2
    Mimer skrev 2007-08-01 16:51:12 följande:
    ok, det har jag inte provat. Kan tillägga att det är inte hela knät som är torrt utan en fläck på va en femkrona på varje knän, precis där man sätter i knät mot golvet , om man kryper runt mkt, vilket jag gör i jobb o hemma. (jobb på dagis o har barn hemma)
    Vet vilken fläck du menar. Jag har samma. Men skrubba inte sönder huden. Det blir värre då. Har du försökt med Helosansalva? Den är ganska fet och borde göra susen för dina fläckar.
  • Mimer

Jag har skrubbat massor med skrubbvantar och med riktigt vassa svampar etc, men det är som att huden är för hård ändå, det biter inte.

Har tom smörjt med EA eight hour cream, men nada....

• Birgitta2
    Mimer skrev 2007-08-01 16:52:52 följande:
    Jag har skrubbat massor med skrubbvantar och med riktigt vassa svampar etc, men det är som att huden är för hård ändå, det biter inte. Har tom smörjt med EA eight hour cream, men nada....
    Du kanske har fått lite förtjockad hud just där, och då är det nog svårt att göra något åt det. Egentligen borde du ju ha knäskydd, typ som målare har i sina overallbyxor .
  • Mimer

Jo Helosan provade jag. Men det är som du säger, man kanske inte ska skrubba för mkt, det kanske stimulerar mera hård hud...men smörja med nån rikgit bra salva som mjukar upp istället? Och inte ge upp! Ofta tröttnar jag efter ngra dagar ju....

• kaksmulan

Min make har samma problem! Hans knän har varit som rivjärn! Men så började han smörja in dem med hälsalva från Compeed (apoteket) och knäna har blivit jättefina (hans hälar också...)!

Felixens♥ och Ellendellens ♥ stolta mamma, alias kaksmulan!
  • Mallan76

Mitt bästa tips är att satsa på Weledas produkter!!

De innehåller inga mineraloljor till skillnad mot apotekets produkter. (Mineraloljor lägger sig bara som en fet hinna på huden och går inte riktigt in på djupet. )
    Mina två barn är riktiga torrisar och jag provade verkligen ALLT från apoteket till dem, utan resultat, tills jag provade Weleda och de fick tillbaka sin lena babyhud.
  • Mimer

kakasmulan och Mallan76 - ska prova båda tipsen! Tack!

• lilla mej

säger som första inlägget Locobase på apoteket, lägg på ett tjockt lager presis efter dusch varje dag, Perfekt.

• Mallan76

Ska bara tillägga att Weledas produkter främst säljs på hälsokostaffärer.

• Nevada

Skulle precis tipsa om Weleda jag också. Minns inte om det är almond jag har, men den är väldigt tjock i konsistensen och funkar skitbra!

Dansgolvet är till för dom som inte har råd att supa i baren !
  • Care69

Silkesdroppar som man brukar ha i håret.
    Jag har använt dem till torra armbågar och det fungerade.

• Mallan76

mimer, har du provat att försöka skrubba bort döda hudceller? Prova att skrubba den torra huden med en bra skrubbcreme, när du duschar. Efter duschen kan du smörja in med en bra creme, t.ex. någon från Weleda. Cremer har svårt att verka på djupet, om man inte först skrubbar bort gammal hud. 

• Mimer

Som sagt; jag har skrubbat med det mesta skrubbvantar, cremer/ peeling, duschborste, nagelborste etc. Men det är som att det inte biter, är mer som förhårdnad. Men jag har nu inlett en intensiv offensiv med skrubbning och cremer igen, ska prova flera av tipsen!

Svar på tråden Söker dundermjukgörande kräm för nariga knän!