• Leniz1

Nappflaska som kan kombineras med amning

Jag har hört att det ska finnas en speciell nappflaska som man kan använda parallellt med amning utan att förvirra barnet. Sugtekniken ska vara detsamma som bröstet. Vad heter denna flaska och vart kan den köpas?

• Svar på tråden Nappflaska som kan kombineras med amning
  • Melly

Tyvärr så tror jag inte på det där det är nog ett reklamtrick bara utav dom som vill sälja flaskorna. För att det finns en risk med alla nappflaskor att sitt barn kan bli sugförvirrat. Det som ofta händer är att när bebisen blir van med flaskan så blir den otålig och arg vid bröstet för att det känns lättare att äta ifrån flaskan.

Jag har själv erfarenhet av detta tyvärr min dotter fick flaska tidigt och efter ett tag så gick det nästan inte att få henne till att amma längre.

• Mizzz
    Det är nog Tommee Tippee du tänker på. Finns hos bla babyproffsen.
  • Leniz1

Ok, då kanske vi inte ska införskaffa oss en sån då. Går ju bra att ge i kopp men det blir bra kladdigt =)

• svalan77

Det behöver inte leda till förvirring att ge flaska och amma samtidigt. Jag har gjort det från början och det funkar utmärkt!! Sonen har inget problem att byta mellan amning och nappflaska till och med inom samma matning.

• Zophia

Avents flaskor är bredare och liknar bröstet mer, det fungerade för oss.

• baralillajag

Vi har använt andra nappar på vanliga nappflaskor. På de napparna ska de trycka istället för att bara suga. Finns i de flesta matbutiker. Har fungerat bra på båda barnen parallellt med ammning. På BB sa de att det var väldigt ovanligt att bebisar inte klarade av skillnaden, men att de fanns vissa barn som inte gjorde det.

• Saki

Jag tycker inte problemet är att de inte klarar av de olika sugteknikerna, här var problemet att sonen hellre ville äta från flaskan eftersom det är enklare, han behöver inte "jobba" så mycket för maten där lixom. Det går dock bra att kombinera amning och flaska nu, vi använder Avents flaskor.

• Hallonpaj

Medela har en flaska som heter Soft cup. Den ska inte störa amningen, utan fungerar mer som koppmatning. Man matar ut lite mjölk i en pip som barnet kan lapa ifrån, man suger liksom inte ur flaskan.

fastd et är kanske snarare en specialflaska än en nappflaska.

• LLNLLLNB

Vi använde MAM-flaskor. Jag tyckte om pipen, för bebisen får jobba med tungan på samma sätt som på bröstet. Det fungerade jättebra för oss. De är ju väldigt lätta att få tag i också.

Svar på tråden Nappflaska som kan kombineras med amning