• Anonym (:()

hur få bort hemorojder? hjälp!

Jag har en typ liten hemorojd, har köptyxloproct använde det i kanske 3 dagar, sen blev det nästan lite värre! :( nu undrar jag hur lång tid det kan ta innan den försvinner..
    man ska väl inte peta in krämen? man stryker väl bara på den utanpå? Snälla hjälp!

• Svar på tråden hur få bort hemorojder? hjälp!
  • susye

prova med stolpiller som finns mot heorojder på apoteket istället

• Anonym (orolig)

susye:

Funkar stolpiller även på utvändig hemorrojder?

• susye

Anonym (orolig) skrev 2007-08-01 18:49:46 följande:

susye:Funkar stolpiller även på utvändig hemorrojder?
    men är du säker på att den bara sitter utvändigt? det du känner utvändigt är ju kanske mer också invändigt

UU! måste jag operera nu?? kan man ha invändigt? försvinner dom aldrig?? panik!!

• susye

Anonym (:() skrev 2007-08-01 18:57:00 följande:

UU! måste jag operera nu?? kan man ha invändigt? försvinner dom aldrig?? panik!!
    det är det du ska ha stolpillren till
    susye skrev 2007-08-01 19:05:34 följande:
    Anonym (:() skrev 2007-08-01 18:57:00 följande:
    det är det du ska ha stolpillren till
    jaha,, ok.. funkar det då?
  • Else

För mig funkade de bra. Stolpiller för indre och kräm för yttre. Xyloproct, receptfritt från apoteket. Fiberrik mat och mycket vatten kan hjälpa förebyggande. Även katrinplommon och päron ska kunna hjäloa.

Else skrev 2007-08-01 19:15:50 följande:
    För mig funkade de bra. Stolpiller för indre och kräm för yttre. Xyloproct, receptfritt från apoteket. Fiberrik mat och mycket vatten kan hjälpa förebyggande. Även katrinplommon och päron ska kunna hjäloa.
    tack för tipsen!
    men jag har små yttre,, kan man ha stolpiller ifall det skulle vara inuti också? det är väl inte skadligt att använda fast man inte har några?
  • Anonym (van)

För mig räckte det med salva ifrån apoteket.

• Anonym (lina)

smörj med salva om du har ytliga. Bäst är till nstten då d ligger still, annars kan det smetas ut. Det kan ta upp till 3 veckor innan de försvinner, tyvärr.

Anonym (lina) skrev 2007-08-01 19:26:59 följande:

smörj med salva om du har ytliga. Bäst är till nstten då d ligger still, annars kan det smetas ut. Det kan ta upp till 3 veckor innan de försvinner, tyvärr.
    det kan jag ta.. bara dom försvinner! :)
Svar på tråden hur få bort hemorojder? hjälp!