hur få cd-skiva till mp3?
Snälla, kan någon ge en enkel steg för steg beskrivning? Tack!
Min mp3-spelare kan spela mp3 och wma, men den cd-skiva jag försökte lägga in hade ett annat filformat. MP3-spelaren heter "Zap MP3 digital player".
Snälla, kan någon ge en enkel steg för steg beskrivning? Tack!
Min mp3-spelare kan spela mp3 och wma, men den cd-skiva jag försökte lägga in hade ett annat filformat. MP3-spelaren heter "Zap MP3 digital player".
Du måste nog omvandla filerna till mp3 eller wma - gör det i Windows Media Player om du har det programmet. Där finns en meny som heter "rippa", välj bara i undermenyn eller inställningar vilket format (mp3 eller wma) och kvalitet du vill ha och klicka "rippa".
Har du inte det kan du skaffa ett gratisprogram som heter cdex. Det finns på surf.to/cdex. Ladda ner det, packa upp, sätt skivan i cd-läsaren, ställ in vilken och välj "extract to compressed audio-files" från menyn "convert".
Så, det var väl snabbkursen det...
Jag gillar iTunes b.l.a. för att det är så lätt att handskas med.
Finns i både Mac och Windowsversion. Välj det som passar.
www.apple.com/se/itunes/download/
Installera och gå till inställningar. Välj import och klicka i mp3-alternativet.
När du installerat stoppar du i din cd, markerar låtarna och drar dem till iTunes. Klart!!
tack för svar! Testade mig fram dock och upptäckte att man mha windows media player kunde göra om dem till wma och föra över till mp3-spelaren.
valde "synkronisera" valde låtar och "starta synkronisering"