• eyry

Kall asfalt?

Har målat en kaninbur på golvet med kall asfalt. Luktade ju ganska så bra. Kan det vara farligt? Stod ju utomhus men ändå...Ingen annan kunde måla så då gjorde jag det. är i v 27

Älskar mina 2 prematurer
  • Svar på tråden Kall asfalt?
  • eyry

Så många klick å inget svar. Får väl vänta på en missbildad bebis då Förvånad

Älskar mina 2 prematurer
  • Linda1976

Tror faktiskt inte att det är nån större fara, det var ju ingen fotbollsplan du målade

Det finns inga synder, förutom dumhet.
  • eyry

Nä men ändå, eftersom sambon var på sitt bästa arghumör så påpekade han att han fick ont i huvudet inne i huset osv. Då blev jag lite nojig

Älskar mina 2 prematurer
  • Linda1976

Bebis har ju alla armar och ben i v 27, och att sniffa på lite asfalt nån kvart eller så, gör nog varken från eller till. Det är nog värre att promenera längs en trafikerad gata tror jag.

• eyry

Ja jag tänkte att det mesta är ju klart redan, mest lungorna som ska mogna, och det lär ju inte vara någon fara tror jag. Äh vi lägger ner detta nu, jag mår ju bra i alla fall. Inte illamående eller något.

Älskar mina 2 prematurer
  • Linda1976

Bra!

• Moniqe1979

tjäran som "stinker" i kallassfalt är inte skadlig, däremot lacknafta och andra lösningsmedel som skall till för att rengöra redskapen är inte så hälsosamma att andas in ångor från varken för gravida eller icke gravida.

kolla på burken angående andra lösningsmedel etc (alkoholer butanoler atc) *oler helt enkelt är ju lite olika i dem från fabrikat till fabrikat men skulle säga ingen större fara sådär.

• eyry

Okej vad bra, för jag har bara slängt penseln efteråt vägrar göra rent billiga ÖB penslar

Älskar mina 2 prematurer
  • knyzzel

Hej. Min BM sa åt mig att inte mäl om i sovrumet eller gå in där på 3-4 dagar, men d e ju lite annerlunda

Svar på tråden Kall asfalt?