bobby car bil
Var får man kan man köpa en sådan? och i vilken ålder ska barnet vara i? Min son är 13 månader.
Var får man kan man köpa en sådan? och i vilken ålder ska barnet vara i? Min son är 13 månader.
perfekt ålder :) På de flesta barnleksaksbutiker finns de tror jag nog....
Finns på BR. Den modellen som har bättre hjul av gummi. annrs sälgs dom på barnens hus och babyland bl.a.
Kolla på blocket.se
Jaaa, perfekt! Min son har en "sparkbil", inte en bobbycar (men de är nog bättre) utan en annan variant, och han älskar den! Han far runt hela huset, tutar, brummar grejar...
Runt 2 år är nog egentligen den optimala Bobby Car-åldern. min son är 2 år och 3 månader och mototriskt väldigt duktig. Han kör så det ryker på Bobby Car. Den har definitivt varit hans favorit-leksak i sommar.
När han var 8 månader (han var motoriskt tidigt utvecklad)fick han en lite mindre bil, med lucka under sitsen och ett ryggstöd nästan som en gåvagn. den har han använt VARJE DAG fram till i våras och använder fortfarande ibland. Grannpojken (som är 2,5 år) har en lika dan liten bil som han fortfarande föredrar framför Bobby Car. Denna mindre bil kostar c:a 100-150 kr i leksaksaffärerna.
Så mitt tips är nog att börja med en mindre och spara bobby Car till nästa sommar. den är kanske för stor nu, men mer lagom om ett år.
Tack så mycket för tipsen
När de blivit 2-2½ är det mer lagom med en trehjuling tycker jag. Det är ju då de kan lära sig trampa.
Dottern fick den i julklapp, då nästan ett år. Sen hon var 14 mån och stadig i kroppen när det gällde gå har hon älskat den Men nu först vid typ.. 16 mån och framåt har hon fått in snitsen
Sonen är 3 år och älskar fortfarande sin. Hans "bästis" som är jämngammal lånar också alltid den när han är över och leker. Så den håller i flera år...
Ska tillägga att han fick sin när han var 7 månader, men började inte använda den ordentligt förrän han var över 1,5 år.
Toy´s å BR...Alwin fick en när han var 1år...han rallar
med den varje dag å bara älskar den..nu är han två år!
MIna barn fick sina när de var ett, då satt de mest på dom och brummade. Gick mycket bakåt och en del framåt. Men det tar inte lång tid för dom att lära sig den (då är ändå mina rätt sena i utveckling motoriskt)
Dom finns i regel där leksaker finns. Varierar en del i pris, så kolla runt. Men jag tycker inte ditt barn är för litet.
Min tjej på 16 månader tycker den är grymt rolig och åker för fullt på den, min äldre tjej däremot började åka mkt senare.
Vi köpte den till otroligt bra pris (bil och släp) på Toys r us.
Vi har en sådan, minstingen ( 14 mån) älskar den! klättrar upp och tutar och så. Han är liten i växten och så men det går utmärkt!
Funkar ju bra att ha både inna och ute oxå!! Bra köp tyckte jag det var för oss!
Säljes även på Ge-Kås i Ullared för 279:-. Var där idag.