• Zindie

Fick nya Ferrari-bilbarnstolen idag!

Jättefin var den, Liam älskade den på en gång. Min son är snart 2,5 år. Bilstolen är tillverkad av Ferrari och är svart och röd, beställde en bakåtvänd 0-18kg.
    Hade tänkt att ha Liam bakåtvänd tills han är 4 år men när vi skulle montera denna bakåt så blev det inget bra. Det är en sådan där stol som inte har några extra spännen utan står som på en "platta" och fästes endast med bilens bälten. Det stod i instruktionsboken att stolen var rek. bakåtvänd 0-10kg och framåtvänd 9-18kg. Vi testade ändå att ha den bakåt (Liam väger ca.13kg) men han fick knappt plats med benen och stolen satt inte alls fast stabilt, jätte löst typ och det kändes inte alls säkert.
    Vi testade då framåt och det blev jättebra, stolen satt stabilt och Liam oxå. Vet ju att det är rek. att man inte ska vända på stolen tills barnen är 4 år men jag ser ju hellre att han sitter bra och säkert framåt än illa (och instabil som den kändes) bakåt.
    Den är beställd från Tyskland så det är inte bara att skicka tillbaks den heller, vill ju så gärna ha den.
    Liam satt ju så bra i den...
    Dilemma!!

• Svar på tråden Fick nya Ferrari-bilbarnstolen idag!
  • Ylle

eller så kan man ju köpa en helt vanlig bilstol som inte bara är snygg och har ett coolt märke utan är säker också...

den går ju att spara tills han blir äldre också.

• Freiya

håller med ovanstående. men jag vill se en bild på den! låter ju sketcoolt!

Nu flyger vi, sa räven. Kastade grisen i tryckkokarn.
  • Zindie

Stolen är säkert testad och lika säker som en annan stol det var bara det att jag ville kanske inte riktigt vända honom än...
    tror den är säker lika som andra stolar.

• Karpet

Sälj den på tradera och köp en vanlig bilstol om du inte känner att den har de säkerhetskraven som du vill att den ska ha. Det vore ju dumt om du kompromissar din sons säkerhet för att stolen är snygg.

• blonde redhead

Vänd absolut inte på banret förtidigt. Deras kroppar fixar inte en krock då huvudet är för tungt i den åldern.

Spara den tills han blir äldre helt enkelt.

Men den låter ju väldigt fin..

• Zindie

den finns på denna adress...
    www.dreamcar.nu, pila ner lite på sidan.
    sen är det den stolen för 1795:-

• Zindie

Jag vill ju helst ha honom framåt och det står ju att man kan ha det med den stolen. Men han satt ju så trångt. Kan man ha gjort nått fel när man monterade den? eller ?

• Freiya

tuff! riktig racerstol ju :)
    men på hemsidan står det ju bara att den ska monteras bakåtvänd?

Nu flyger vi, sa räven. Kastade grisen i tryckkokarn.
  • Zindie

Ja, därför jag blev lite förvånad när vi fick den och det stod att den även var framåtvänd.

Liams kusin är 4 år och sitter framåtvänd. Hon är bara typ 5cm längre och väger ca.1kg mer än Liam. Vad är det för skillnad på de två? Skulle hon suttit bakåt längre pga hon är så liten eller varför är det just 4 år?
    Ifrågasätter inte rekommendationen, bara undrade...

Svar på tråden Fick nya Ferrari-bilbarnstolen idag!