• Bebbo

Mobil till skötbord?

Är det någon som har något bra tips på mobil till skötbordet?
    Jag har ett från IKEA (Sniglar). Vill inte ha en sån som man måste hänga i taket. Utan mer en sån som man bara kan fästa på sidan av själva skötbordet. Verkar omöjligt att hitta... Eller så vet jag helt enkelt inte vart man ska titta...

• Svar på tråden Mobil till skötbord?
  • trollmammsis

en vanlig sån som man har till sängen borde ju fungera... finns babyproffsens egna för typ 149.-  Finns i din barnvagnsbutik

• Bebbo

Men hur fäster man dem i skötbordet då? Jag försökte med en annan mobil som jag har. Men då måste man göra hål i bordet. Vill ju ha någon man bara klämmer runt kanten om du förstår hur jag menar... Men så kanske den är från babproffsen?

• Bebbo

Jag kollade lite ordentligare nu... Såg att dem hade nån som man bara "klämmer" runt kanten. Får åka å titta på en sån...

• trollmammsis

ja den vi hade från babyproffsen är liksom spännen från två håll..har också snigler och tycker att den borde ha passat.. du får kika lite o hoppas du hittar nån

• Sandra O

Ikeas (sniglar) som du har är bra! en kompis hade de å de var nog de bästa tyckte hon! så jag har oxå köpt de... de blir nog bra tror jag

• Joona

Det är ju en skruv i mitten på plattorna. Vi skruva bara dit den ändå, stenhårt, så skruven inte gick genom utan låg ovanpå skötbordskanten, förstår du?

Det gick bra men den släppte när dottern blev stark nog att slita tag i den. Vi har skötbordet vid spjälsängen och vi satta sen fast den som man ska genom spjälorna fast vände den över skötordet.

• Sandra O

jag började fundera om man har ett sånt som du vill ha som man sätter fast i sidan så kan de nog bli mer problem när ungen blir lite större och börjar vända sig och greppa i saker... då ruker de nog, så jag tror ändå de är bättre med ett takfäste... *bara en tanke*

• Bebbo

Tack för alla svar. Jag vill absolut inte ha någon i taket. Vi har precis renoverat hela rummet. Taket är helt nytt. Så det känns inge vidare att göra hål i det på en gång...
    Men jag får helt enkelt åka ut å leta efter någon som jag kan spänna åt från varje sida. Vi kommer oxå ha skötbordet bredvid sängen. Men inte i början. Då ska sängen stå inne hos mamma å pappa...

Svar på tråden Mobil till skötbord?