• Juliasmamma

Ett rum jag inte vet vad jag ska göra med... Hjälp mig med ideer :)

Vi har ett genomgångsrum som jag inte riktigt vet vad jag ska göra med. Man kommer från köket och in i rummet. Går man rakt så kommer man vidare till vardagsrummet. Men går man åt sidan kommer man till vårt sovrum. Rummet är ungeför 3 * 3 meter. Nått förlag på vad man ska göra i ett så litet rum? Alla ser ju vad där finns...

• Svar på tråden Ett rum jag inte vet vad jag ska göra med... Hjälp mig med ideer :)
  • Sencha

Arbetsrum? Ett skrivbord, eller skriv- och ritbord (d.v.s. både för barn och vuxna som vill sitta vid ett bord och göra något). Även möjligheter till pyssel - klister, hobbyfärg, tyg och garn etc. Förvaring av pysselsaker, papper, kritor, gem, gummiband etc på något vis också förstås - kanske i hyllor och lådor. Bra belysning.

• Silverkatten06

Ett "hobby-rum"? kanske nåt bra bord där man kan sitta och göra läxor, pyssla, sy, måla eller vad ni nu gillar att göra hemma hos er Eller kanske några fina bokhyllor och en riktigt skön fåtölj att sitta och läsa i?

• Juliasmamma
    Sencha skrev 2007-08-01 22:43:03 följande:
    Arbetsrum? Ett skrivbord, eller skriv- och ritbord (d.v.s. både för barn och vuxna som vill sitta vid ett bord och göra något). Även möjligheter till pyssel - klister, hobbyfärg, tyg och garn etc. Förvaring av pysselsaker, papper, kritor, gem, gummiband etc på något vis också förstås - kanske i hyllor och lådor. Bra belysning.
    Vi hade skrivbordet där innan. Men jag vill inte ha papper och diverse framme där människor kan se dom... Men kanske en liten pysselhörna för lillan :) Eller???
  • Juliasmamma
    Silverkatten06 skrev 2007-08-01 22:44:00 följande:
    Ett "hobby-rum"? kanske nåt bra bord där man kan sitta och göra läxor, pyssla, sy, måla eller vad ni nu gillar att göra hemma hos er Eller kanske några fina bokhyllor och en riktigt skön fåtölj att sitta och läsa i?
    kanske en kombinerad pysselhörna för lillan och en skön fåtölj för mamma :)
  • Silverkatten06

Förvara prylarna i hutschar (stavas?) eller korgar så slipper folk se det.

• lindansare

Ett litet bibliotek. Bokhylla med böcker, tidningar, musik... En skön fåtölj med fotpall. Vacker tapet och konst på väggen. Ljuslyktor, gröna växter. En läslampa. Ett "må bra rum".

• Sencha
    Juliasmamma skrev 2007-08-01 22:44:39 följande:
    Vi hade skrivbordet där innan. Men jag vill inte ha papper och diverse framme där människor kan se dom... Men kanske en liten pysselhörna för lillan :) Eller???
    Nä, det behöver ju inte alls vara "viktiga papper", om man inte vill ha sånt framme. Mer av kreativa saker, liksom. Brevpapper, t.ex. Symaskin platsar också i ett sånt rum.

Annars är silverkattens idé om ett läsrum/bibliotek mysig
  • Juliasmamma

Jag har alltid drömt om ett litet bibliotek. Några snygga bokhyllor och en divan att ligga och läsa i. Trevlig belysning, lite ljus, ett litet bord osv osv...

• Sencha
    Juliasmamma skrev 2007-08-01 22:48:41 följande:
    Jag har alltid drömt om ett litet bibliotek. Några snygga bokhyllor och en divan att ligga och läsa i. Trevlig belysning, lite ljus, ett litet bord osv osv...
    Kör på!
    (Får man komma och hälsa på sedan? )
  • grynet80

måste du ha nåt där? Lägg bara en fin matta o häng upp några snygga tavlor/ljusstakar/fotografier annars.

• Juliasmamma
    Sencha skrev 2007-08-01 22:52:21 följande:
    Kör på!(Får man komma och hälsa på sedan? )
    Jag bjuder in dig när det är klart :)
  • musli

Kommer också och ligger i divanen sen!!!  Låter som en briljant idé!!!

• Juliasmamma
    musli skrev 2007-08-01 23:34:45 följande:
    Kommer också och ligger i divanen sen!!!  Låter som en briljant idé!!!
    Bara att börja shoppa nu. Kanske i helgen :)
  • Clio

Gör det till ett galleri med många bilder i fina ramar på nära och kära ihop med ett bibliotek

Svar på tråden Ett rum jag inte vet vad jag ska göra med... Hjälp mig med ideer :)