• emma81

kiss skydd i sängen??

vad har ni för sort, jag vill inte ha plastad frotte. vart får man tag i något mera o prassligt och bekvämt. gärna till en dubbelsäng???

• Svar på tråden kiss skydd i sängen??
  • ialilla

Jag köpte engångs skydd på apoteket för inkontinens...lika dana som de har runt madrassen på sjukhus. Jag la dem under lakarnet och det bra med dem är att de suger upp kisset sen är det bara att kasta...

• MajaLinnéa

Vi har ett stort blått plastöverdrag, som man sätter på madrassen så den skyddas. Vi fick det av en släkting som jobbar inom vården...
    Sedan bäddar jag med plastad frotté mellan bäddmadrassen och lakanet, så jag slipper tvätta bäddmadrassen också...

• zika

Köp plastad frotte i metervara i tygaffären. Tjockt och absolut inte prassligt. Du kan ha så stort du vill. Går att koka och köra i tumlaren och allt. Super!

• Majsan70

Vi körde utan helt enkelt. två olyckor har det blivit sen hon slutade med blöja i julas. Då tvättade vi bara bäddmadrassen.

• Mandy

Vi har plastad frotté. Funkar jättebra, mjuk och inte prasslig.
    Har hänt några olyckor sen i julas så den har varit ovärdelig. De ggr det har kommit lite utanför har det varit jobbigt att tvätta då hon har en vanlig madrass. Så det gäller att täcka väl. Skulle dock inte ha henne i vår säng med tanke på risken. Hu att vakna upp själv i en kissig säng!

• Veladis

De har någon slags skydd på IKEA också, men jag har ingen aning om vad det är för något. Såg det bara i förbifarten på barnavdelningen.

• Tina med ängeln Christoffer

Jag köpte ett skydd på jysk. Det var dyrt, men det är helt kanon. Det är som en tunn madrass som man sätter fast med gummiband runt hörnen på madrassen. Det är helt vattentätt. Jag köpte till båda flickornas sängar och de kostade 400 kr st och köpte även till vår 180cm säng eftersom oftast så ligger antingen en eller båda hos oss på natten. Skyddet till vår säng kostade 800 kr. Men jag räknade på det. En kemtvätt av en bäddmadrass kostar ca 400 kr. Så 4 kemtvättar så är de betalda. Jag har redan fått tvätta vår 2 gånger och den ena av flickornas 1 gång. Så de är snart betalda.

• Norea

de har en jättebra mjuk på ikea som man drar runt hela madrassen som en strumpa nästan.

• Blixa

Hippychick bedprotector är varken svettigt eller prassligt och jätteskönt att sova på.

Svar på tråden kiss skydd i sängen??