• guild

vilken spårvagn till GTI-gymn. i Göteborg?

Har en son som som börjar på GTI gymnasiet nu. Jag undrar om någon vet vad hållplatsen heter där han ska gå av??
    Han byter från Grön express till spårvagn på kungsportplatsen tror jag och ska ta 3;an eller 7;an.Men vad heter hållplatsen han ska gå av??

• Svar på tråden vilken spårvagn till GTI-gymn. i Göteborg?
  • lanfear

med 7:an är det nog vasagatan och med 3:an vasaviktoria gatan, men kolla upp det först så jag inte har helt fel

• God cares

Hrm. Måste bli Vasa Viktoriagatan tror jag? I så fall går inte 7:an dit. Annars Hagakyrkan, eller Vasaplatsen.

• God cares

Skolan verkar (om man tittar på hitta.se) ligga mellan hållplatserna Hagakyrkan och Vasaplatsen, allra närmast blir det att gå av på Vasa Viktoriagatan men funkar med de andra två också

• guild

..för det är väl 7,an han ska ta...går den förbi där...den som går från kungsportplatsen...?
    vad heter hållplatserna innan, så han vet...har försökt kolla upp det, men vi är ändå inte säkra...

• guild

...och 3;an går väl inte från kungsportplatsen utan från brunnstorget...??

• God cares

Både 7:an och 3:an går från Kungsportsplatsen, men 7:an går efter Vasaplatsen upp till Kapellplatsen och Chalmers, medans 3:an går till Vasa Viktoriagatan, Hagakyrkan o s v. Hållplatserna efter Kungsportsplatsen med 3:an är Valand, Vasaplatsen, Vasa Viktoriagatan. Med 7:an är de Valand, Vasaplatsen, Kapellplatsen.
    Hoppas jag skrev begripligt!

• guild

...tusen tack för hjälpen...sökte efter färdväg men hittade ingenstans...

• Annikamed2barn

Han kan gå av vid Vasa Viktoriagatan eller vid Vasaplatsen, det är inte alls långt att gå. Min son har också gått där men han hade gångavstånd

• guild
    Annikamed2barn skrev 2007-08-02 11:27:11 följande:
    Han kan gå av vid Vasa Viktoriagatan eller vid Vasaplatsen, det är inte alls långt att gå. Min son har också gått där men han hade gångavstånd
    ...Toppen..tack för hjälpen...tänkte test-åka vägen en gång, så det går smidigt första skoldagen...:)
Svar på tråden vilken spårvagn till GTI-gymn. i Göteborg?