• maadicken

hur mycket kostar en hemförsäkring?

jag har ju en via kommunal (folksam)  tänker gå ur facket nu, eftersom hemförsäkringen är den enda anledningen till att jag är med fortfarande.

så kan man säga vad en hemförsäkring kostar bara sådär, eller måste jag ringa runt och fråga??
    jag bor i hyreslägenhet.

~~ LUKAS, mitt alldeles egna lilla mirakel~~ * 070222*
  • Svar på tråden hur mycket kostar en hemförsäkring?
  • Mori

Det beror på vad ditt hem och dina grejer är värda, vart du bor osv. Vill bara hinta dig om att om du går ur så mister du möjligheten till billigare olycksfallsförsäkring, gruppliv osv, vilket är VÄLDIGT bra om något händer dig. Jag stod i valet och kvalet att gå ur kommunal, men det vísade sig att jag "tjänar" på att vara kvar. Nu har jag dock tecknat mina försäkringar genom makens fackförbund så då känns det läge att gå ur. A-kassan bör man dock inte gå ur, men det vet du säkert. Lycka till!

• maadicken

jag har bra försäkringar på annat ställe. det är bara hemförsäkring jag saknar om jag går ur.
    A kassan ska jag såklart vara med i, men komunal har blivit så dyrt...

men då vet jag att jag får ringa runt

• firepuzz

jag och min sambo har våran i läsnförsäkringar och våran kostar oss 57 kr i månaden för båda---

• Mori
    maadicken skrev 2007-08-02 00:52:02 följande:
    jag har bra försäkringar på annat ställe. det är bara hemförsäkring jag saknar om jag går ur.A kassan ska jag såklart vara med i, men komunal har blivit så dyrt...men då vet jag att jag får ringa runt
    Tror att själva medlemsavgiften inte är så hög, den förhöjda a-kasse avgiften är skithöd däremot! Bara att kasta dig på luren imorgon, det tar tre månader innan man beviljas utträde ur facket.
    Kolla upp om du får hemföräkringen billigare i samma företag som har de andra färsäkringarna i!
  • maadicken

3 månader

57 kronor ja... jag betalar nu 296 till kommunal och 240 till A kassan varje månad. roligare kan man ju ha för dom pengarna....

• MalmöTös 80

jag fick ett bra erbjudande av trygg hansa inna jag fyllde 27 så kostade det 500 spänn för ett helt år kravet skulle var att värdesaker för max 200.000 fick finnas i hemmet

• Mori
    maadicken skrev 2007-08-02 01:00:20 följande:
    3 månader57 kronor ja... jag betalar nu 296 till kommunal och 240 till A kassan varje månad. roligare kan man ju ha för dom pengarna....
    Fast fen föräkringen man får genom facket täcker inte särskilt mycket, man måste ha en tilläggsförsäkring. KOlla upp noga vilka vilkor som gäller för hemförsäkringen. Jag missade det när jag o maken flyttade ihop. Blev av med ALLA mina klädre i tvättstugan och fick inte ett öre eftersom jag bara hade en "vanlig" hemförsäkring.

Ja tre månader tyvärr... blev oxå galen när de berättade att de vill ha ett skriftligt utträde och att det skulle ta så lång tid...

Firepuzz: hemförsäkringen gälle ralltid alla som bor i bostaden Verkar väldans billigt... Vilket bolag?
  • firepuzz

vi har länsförsäkrigar det var det vi hade från förra lägenheten oc även det som hyresvärden rekommenderade

• Mori
    firepuzz skrev 2007-08-02 01:19:28 följande:
    vi har länsförsäkrigar det var det vi hade från förra lägenheten oc även det som hyresvärden rekommenderade
    Kanon ju!
  • firepuzz

japp..men blir även billigasre pga att bilen är försäkrad i samma företag kommer att bli billigasre också när vivföräkrar katterna

• Nicke

Jag betalar 147 kronor i månaden tror jag.
    I det ingår olycksfallsförsäkring för både mig och frugan, lösöre för upp till 300 000 kronor och drulleförsäkring. (tappa saker som råkar gå sönder, få nya).

För att se vad de kostar i de olika bolagen så har de flesta en automatisk uträkning på sina hemsidor. Det har iaf www.lansforsakringar.se
    Du behöver alltså inte ringa runt. :)

• Elinpelin

Jag har min hemförsäkring hos länsförsäkringar. 67 kr i månaden, har dock ingen aning om vad som ingår =)

• luzorsus

tyckte dina avgifter till fack och akassa var billiga, i jämförelse med mina, betalar typ 400 -500 i månaden till facket och 365 till akassan...

• maadicken
    luzorsus skrev 2007-08-02 10:02:55 följande:
    tyckte dina avgifter till fack och akassa var billiga, i jämförelse med mina, betalar typ 400 -500 i månaden till facket och 365 till akassan...
    jag är mammaledig nu. det blir betydligt dyrare när jag börjar jobba igen.
  • marre726

Jag har Trygghansa. De försäkrar hemmet till 1 miljon som standard. Jag betalar 1200 kr/år.

• luzorsus

jag tycker nog att ha en hemförsäkring som bara försäkrar 200 000 kr är lite i underkant. Visst, alla har olika grejjer hemma med lägger man ihop allt.kläder, böcker, möbler, husgeråd, dvd, cd, mp3spelare etc etc etc så stiger det lugnt över den summan.

Vi har oxå trygg hansas försäkring

• FruLiniz

Gick precis ur facket å dom har en uppsägnings tid på 6 Jävla MÅNADER!
    Inte så kul... men å ha en månadsavgift till facket på 798kr var inte roligt heller....

Har Länsförsäkringars hemförsäkring 62kr/mån - Är hel nöjd!

*Stolt mamma till Isa född 2005-08-13 och stolt fru till Daniel 2005-10-29
Svar på tråden hur mycket kostar en hemförsäkring?