• Niinis

vaxpropp i örat! vad köpa från apoteket för att lösa upp den på 3 åring?

revaxör finns, men finns det flera olika paket? vilken ska man ta? är det samma för vuxna och barn? tacksam för svar!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-08-06 18:39:30:
    barnläkaren i huddinge sa att han inte hade öroninf. samt imorse var vi på vårdcebtralen här där vi bor de sa samma sak, jag gick till en annan läkare som konstaterade direkt att han hade öroninflammation!!!! och jag som haft revaxör 3 gånger i just det örat! doktorn sa dock att det inte såg ut att vara någon fara. men dessa läkare! hur kan dom ha så fel??????? jag kännde på mig att han hade det men de lyssnade inte:(

• Svar på tråden vaxpropp i örat! vad köpa från apoteket för att lösa upp den på 3 åring?
  • Sandriz

de på apoteket vet nog :)

• Åsa Ystad

Det är samma på vuxna som på barn, men man ska inte spola öronen på små barn, bara hälla i Revaxör, täppa till med fetvadd och låta det verka över natten.

• Niinis

Åsa Ystad skrev 2007-08-02 09:13:23 följande:

Det är samma på vuxna som på barn, men man ska inte spola öronen på små barn, bara hälla i Revaxör, täppa till med fetvadd och låta det verka över natten.
    jahaa är det så? kanske det står instruktioner på paketet med?
  • HaJoMi

3 dagar i rad ska/skulle vi köra revaxörbehandling enligt BVC Hör efter ifall det kräver mer än en gång menar jag

• Niinis
    Tines skrev 2007-08-02 09:15:46 följande:
    Men man ska inte använda medlet om det är en öroninflammation på gång....
    hoppas verkligen det inte är det! för han hade nyligen öroninflammation och har feber nu igen samt feberkramper igår då det blev ambulans färd till sjukhuset. men de tog blodprov på honom och sa att det såg bra ut! men att det var lite högt (senkan eller vad det kallas) men det pga att han har en virus infektion. men vad ska man tro på? han har ju fruktansvärt ont i örat? är det normalt vid vax propp? iallafall när de undersökte grät han helt hysteriskt!
  • Niinis

vad händer om läkaren missbedömt och jag har i revaxör i hans öra?????

• Åsa Ystad

Var det läkaren som trodde att det kunde vara en vaxpropp?

• Niinis

ja det var så mycket vax framför så han kunde inte se in i örat, och för ca 2 månader sedan hände samma sak, han hade haft feber och vi tog honom till doktorn och hon sa att hon var osäker på om det var öroninflammation då hon inte kunde se ordentligt men att örat såg rött och irriterat ut och hon skrev ut antibiotica.

• Niinis

nu vet jag liksom inte alls vad jag ska göra! han har ju fortfarande feber och är dålig, tänk om det är öroninflammation iallafall? men å andra sidan blev min son sjuk dagen efter mig och vi har väldigt lika förkylnings symptom!

Svar på tråden vaxpropp i örat! vad köpa från apoteket för att lösa upp den på 3 åring?