• Anonym (Maria)

Hur tjäna pengar på tradera?

Jag har funderat lite grann och känner mig villrådig. Skulle gärna göra som jag hör att andra gör, lägga upp och sälja av lite kläder och andra prylar på tradera och på så vis tjäna lite grann. Men vad ska man lägga upp som faktiskt blir sålt? Ska man göra klädpaket eller lägga upp enskilda plagg?

Anledningen till att jag frågar är att när man tittar runt på exempelvis: Damkläder, är i stort sett bara någon annons av tio budad på! Det känns som att de flesta får sin vara osåld men dock betala traderaavgiften.

Dela med er av era tips och råd! Tack på förhand!

• Svar på tråden Hur tjäna pengar på tradera?
  • camo

Hej!
    Jag har sålt barnkläder på tradera, både enskilda plagg men även klädpaket. Jag har försökt kombinera ihop snygga set, och har varit MYCKET noga i min beskrivning av kläderna, när jag lagt ut annonsen. Det allra mesta har jag fått sålt, endast något enstaka plagg som ingen valat ha. Ett lågt utropspris är nog att föredra, även om man "riskerar" att inte få så mycket betalt för det. Men, lite pengar är ju bättre än inga!!

• Jenny70

Jag försöker inte "bunta ihop" så mycket kläder, utan precis som ovan...matcha ett par byxor & en top t ex.

Har legat lågt nu ett tag, men mellan april-juni sålde jag för 6800:-

• Anonym (Maria)

Tack för svar! Ja, absolut, har förstått vikten av att beskriva plaggen korrekt etc. Man ska alltså beskriva "utförligt" också?

Har sålt skor förrut på tradera, och även en mobiltelefon men kläder och andra "småsaker" känns lite svårare av någon anledning.

Fler råd?

• camo

Har du möjlighet att ta bild på varan, gör det! Lägg helst ut bilden redan i beskrivningen, så man inte måste klicka in på just den auktionen för att se bilden.

Skriv gärna hur mycket framkten kommer att kosta, det är bra att veta redan när man budar.

Jag tror att det finns en sida på Tradera med lite tips och råd på hur du gör en lyckad affär. Via startsidan kan du nog klicka dig fram dit.

Jag har varit ganska lugn på Tradera ett tag, men ska ta tag i det igen nu. Tänkte försöka sälja mest säsongsbetonade grejor, sommarkläder är ingen direkt intresserad av nu, utan höst/vinter fungerar nog bättre. Vuxenkläder och prylar har jag inte försökt sälja, utan bara barnkläder.

Jag tycker att det tar ganska mycket tid att sälja grejor, skicka mail hit och dit, paketera osv.... Nu kan man ju använda sig av Traderas automatiska vinnarmail, så man slipper svara enskilt till alla kunder man har. Fungerar kanonbra!

Lycka till, och hoppas att du tjänar dig en liten slant!! Det tänker jag försöka göra!!

• Anonym

Jämför kostnaderna för att sälja på Tradera med kostnaderna på www.budera.se har inte kollat själv, men har hört att det är billigare avgifter på Budera.

• camo

Anonym: Tack för tipset. Hade aldrig hört talas om sidan, men den verkar ju OK!!

• Mstery

när det kommer till damkläder, sätt inte ut 1kr i utrop utan sätt ungefär det du vill ha för det. det är inte lika många som budar på damkläder som på barnkläder. det beror ju lite på märken och så med men om du har vanliga kläder sätt ut det du vill ha är mitt tips. om du ser att ingen budar och det är nån minut kvar eller så kan man ändra utropspriset till 1kr om man är snabb så blir auktionskostnaden mindre.. men då måste man vara snabb och göra det sista sekunderna typ. har inte gjort det själv men sett folk som gör det.

parfym går bra på tradera.. även halva flaskor och små prover.

om du ska sälja barnkläder går unisex paket i mindre storlekar bra.

• Anonym (hej)

"Jämför kostnaderna för att sälja på Tradera med kostnaderna på www.budera.se har inte kollat själv, men har hört att det är billigare avgifter på Budera."

Å andra sidan har du 12.000 medlemmar på budera och 1.000.000 på tradera (enligt deras sidor). Känns ju som om man har aningen mer chans att få något sålt på tradera då.

• Anonym (Maria)

Underbart med massa tips! Tack snälla som svarat

Svar på tråden Hur tjäna pengar på tradera?