• Bäbis 2008

Du som ätit Selexid när du var gravid.

Fick Selexid utskrivet igår mot urinvägsinfektion. Läkaren sa doseringen 1 tablett 2 gånger dagligen. Sen när jag träffade min barnmorska sa hon att gravida oftast skulle ta 1 tablett 3 gånger dagligen. Dvs morgon, middag, kväll. Vilken dosering fick du när du åt dessa tabletter och var gravid?

• Svar på tråden Du som ätit Selexid när du var gravid.
  • lillebus

Hej hej!

Åt två tabletter dagligen, morgon och kväll enligt läkares ordination. Fungerade alldeles utmärkt. Min läkare sa att man ska vara försiktig med medicinering vid grav.varför han gav mig så låg dos som möjligt, men jag skulle ändå äta två om dagen. Jag har aldrig hört att man ska äta antibiotika tre gånger dagligen, gravid eller inte?! Kanske nåt nytt!??

//lillebus

• GosCatrin

Hej!

När jag väntade min dotter -05 så åt jag 3 ggr om dagen.
    Men jag hade Uvi sedan början ända fram tills vecka..... hmmm... 30 någonting...

Men det kan kanske oxå bero på om du haft det länge, eller kanske upptäckts tidigt?!?!

Lycka till

• Bäbis 2008

GosCatrin: Så du hade uvi hela tiden som inte upptäcktes förrän i vecka 30? Eller missförstod jag dig? Jah började nämligen bli orolig att jag gått ett tag med min uvi utan att fatta vad det var, eftersom jag inte fick några ordentliga symtom.

• GosCatrin

Nej jag åt selexid och ett annat preparat under hela tiden, kommer ej ihåg vad det heter. Furadantin kanske...

Men dem sista veckorna slapp jag medicin då det försvann....
    Så jag tror jag åt i typ32-33 veckor....

• blivande familj

Det låter ju mer rimligt att ta 2 om dagen som läkaren gett recept på .Än 3 om dagen med tanke på att man ska vara försiktig med medicinering under graviditet.
    Följ du läkarens ordination han vet nog vad han gör..

• m3ssy

Man kan ta Selexid både 2 och 3 gånger om dagen, finns en gammal och en lite nyare dosering, beror på vilken läkaren använder sig av.

• Rombin

1 tab 2 ggr om dagen fick jag ordinerat.... tog sista i förrgår... jippie!.. =)

• GosCatrin

Om du känner dig osäker, så ring till läkaren.

Svar på tråden Du som ätit Selexid när du var gravid.