• tusse74

Skötbord/byrå! Vad har du för sort?

Nu är det inte så långt kvar tills bebisen "ska" komma. Vi är beräknade till 9/9 -07.

Det vi har kvar att inhandla är ett skötbord. Vi kommer inte att kunna ha det i badrummet, då det är för trångt, utan jag tänkte ha det i barnkammaren ca 1 m från badrummet.

Därför skulle jag vilja ha ett skötbord med byrå under, för att ha det praktiskt. Jag tror att det blir en vit eller träfärgad. Nu är min fråga:
    Vilken sort har du? Är du nöjd? Vart har du handlat den? Kostnad? Länkar? Några tips från dig osv....Tacksam för svar och hjälp!

• Svar på tråden Skötbord/byrå! Vad har du för sort?
  • Miasnuttan

Vi köpte DIKTAD från IKEA. Kommer inte ihåg vad det kostade med det är ju bara att knalla in på www.ikea.se o kika. Vi är jättenöjda med det skötbordet. Lådorna kan kärva lite i början innan man "kört" in dom så att säga.

Mamma till Axel o5o92o * Syskon i magen bf o7o83o
  • Pyretsmamma

Vi har också DIKTAD från Ikea. Jag tycker nog att det är aningen högt, men så är jag ganska kort i rocken också. Sen är den översta lådan inte så lättillgänglig när man har skötplatsen utfälld. Annars är jag supernöjd! Snygg är den också!

• Miasnuttan

DIKTAD är inte träfärgad btw, utan den är antikbetsad som det så fint heter.

Mamma till Axel o5o92o * Syskon i magen bf o7o83o
  • Catis

Tyvärr så finns inte diktad kvar på Ikea kan jag som glädjedödare hoppa in och skriva. ;p Men finns begagnat på blocket i mängder.
    Jag ville också ha en sån, men det blidde en vanlig byrå med skötbordsöverdel.

• tusse74

Jag har oxå insett att Diktads byrå/skötbord har utgått. Vilken sort köpte du istället, Catis?

Det är svårt att komma åt Diktad via blocket, här i norr. De flesta säljs runt Sthlm och söderöver.

Hoppas att fler kan ge tips om andra märken, sorter, som går att använda som byrå/skötbord

• Lobos mágicos

Har Diktad från IKEA. Är nöjd med att det är bra höjd och känns stabilt, men missnöjd med lådorna som bara går sönder. Men det finn som sagt inte kvar ändå..

• Catis
    tusse74 skrev 2007-08-02 11:43:46 följande:
    Jag har oxå insett att Diktads byrå/skötbord har utgått. Vilken sort köpte du istället, Catis?Det är svårt att komma åt Diktad via blocket, här i norr. De flesta säljs runt Sthlm och söderöver.Hoppas att fler kan ge tips om andra märken, sorter, som går att använda som byrå/skötbord
    Vi har en vanlig vit byrå i badrummet sen förut. Så köpte vi till Hemnes skötbordsöverdel från Ikea. Har inte fixat ihop den än men hoppas på att det funkar som vi vill. :)
  • Häpp

Vi har också ett trångt badrum, men valde att köpa ett begagnat Brio vegga att ha på väggen över toastolen. Blev jättebra!

• synthetic

Ska köpa Hemnes serien, hyllan med skötbädd på och dörrar till nedre delen Så det blir skåp. Borde funka.

♥ Dotter 051231 - Bebis 071121 ♥
  • synthetic

Fel. Hensvik. Nästan samma namn så blandar ihop

♥ Dotter 051231 - Bebis 071121 ♥
Svar på tråden Skötbord/byrå! Vad har du för sort?