• ACK

    Gratispaket från Pampers - Baby Basics

    Jag mailade Pampers för att höra om det går att få ett sådant paket även om man adopterar ett större barn (blöjbarn men inte nyfödd). Man är ju blivande förälder och borde få ta del av detta erbjudande precis som andra föräldrar. Blöjorna i paketet är ju  till nyfödda knattar så jag undrade lite om man kunde anpassa paketet så att det även passade oss som adopterar ett lite större barn. Detta är svaret jag fick:


    Hej Ann-Christine,


    Grattis till er dotter!!


    Givetvis har man som adoptivförälder rätt till gratisboxar.


    Erbjudandet går ut till alla föräldrar, där gör vi ingen skillnad.


    Önskar du motta en box kan du genom att registrera dig direkt i butiken


    (Babyland/Babyproffsen) få en Pampers Baby Basics Box med hem.


    Vi kan tyvärr inte ändra på innehållet i paketet, men om du anmälar dig på www.pampers.se kan du motta förmånliga erbjudanden och varuprover anpassat efter ditt barns ålder.

    Vi hoppas att ni kommer att få glädje av boxen.


    Mvh


    Lotte Rohde


    Detta var mitt meddelande
    -----Original Message-----


    Hej

    Har en fråga ang detta paket. Vi väntar barn genom adoption och är på detta vis INTE gravida. Vänder sig detta erbjudande ENBART till gravida blivande mammor eller även till de som väntar barn via adoption? Känns lite diskriminerande om man bara räknas som blivande mamma om man är gravid. Vi som adopterar väntar ju också barn fast på ett annat sätt.


    Hoppas att man kan få ta del av detta gratiserbjudande även fast man väntar på ett lite större adoptivbarn. Det står ju trots allt


    "Boxen är ett gratiserbjudande till blivande föräldrar." och ingenting om att man måste ha barnet i magen, vi är ju också blivande föräldrar.



    Paketet innehåller bl.a. dessa varuprover:


    12 st Pampers New Baby Blöjor (inkl. DVD + bok) - Har man möjlighet till


    att välja större blöjstorlek?


    15-pack Pampers Sensitive Tvättservetter.


    Skallra från Fisher Price


    Amningsinlägg från Pigeon - behöver inte jag som adoptivföräldrar,


    kanske kan bytas mot en bok eller termometer


    Tidning Vänta Barn från Vi Föräldrar


    Baby care set från Weleda


    Information från Astra Zeneca, Go'boken, Philips, Trygg-Hansa och


    ExtraFilm


    Urvalet kan variera.


    Kort sagt verkar det som man bara har nytta av detta paket om man får en liiiiiiten knatte som kan ha New-Born blöjorna och som man ammar.

    Mailade också samma brev till Libero, som också har ett slags gratis erbjudande, men har inte fårr svar därifrån ännu

  • Svar på tråden Gratispaket från Pampers - Baby Basics
  • miniGrynet

    Jag kan väl egentligen hålla med om att det kan se lite tråkigt ut att dom inte kan reglera, men samtidigt så är ju dom boxarna redan färdigpackade långt innan och står färdiga i butikerna i flera månader (enligt personalen i en affär jag frågade).

    Blöjorna som är i är 12 st tror jag, och amningsinläggen är 2 st (dvs en omgång engångsinlägg).

    Det kanske borde finnas två olika boxar redan ifrån början, det vore kanske en idé.
    En för tex 0-6 månader och en annan för 6-12 månader?


    ♥ (¯`°?.¸ ♥ Elise ♥¸.?°´¯) ♥
  • mn73
    miniGrynet skrev 2007-08-02 11:07:46 följande:
    Jag kan väl egentligen hålla med om att det kan se lite tråkigt ut att dom inte kan reglera, men samtidigt så är ju dom boxarna redan färdigpackade långt innan och står färdiga i butikerna i flera månader (enligt personalen i en affär jag frågade). Blöjorna som är i är 12 st tror jag, och amningsinläggen är 2 st (dvs en omgång engångsinlägg).Det kanske borde finnas två olika boxar redan ifrån början, det vore kanske en idé. En för tex 0-6 månader och en annan för 6-12 månader?
    Bra förslag, men de flesta barn som adopteras är över 12 månader.
  • Luffarmor

    Men varför kan det då inte finnas färdigpackade för lite äldre barn då? Det kan väll inte vara så svårt?


    Mamma till Rasmus o matte till Sindi o Sissi. o fru förståss....
  • miniGrynet
    mn73 skrev 2007-08-02 12:39:32 följande:
    Bra förslag, men de flesta barn som adopteras är över 12 månader.
    ok, trodde inte det.
    Hoppas dom kommer fram till nåt bra helt enkelt!
    ♥ (¯`°?.¸ ♥ Elise ♥¸.?°´¯) ♥
  • mn73

    Jag tror inte att blöjbolagen är så intresserade av oss adoptivföräldrar. Dels är vi inte så många om man jämför de som får biologiska barn, och dels använder våra barn inte lika många blöjor eftersom att de ofta är 1-3 år när vi får dem.

  • Angla

    Eller bar en sån liten sak som att istället för babyblöjrabattkuponger lägga i valfri blöjvariant rabatt.


    Angla - mamma bortom molnen
  • Luffarmor
    mn73 skrev 2007-08-02 13:58:35 följande:
    Jag tror inte att blöjbolagen är så intresserade av oss adoptivföräldrar. Dels är vi inte så många om man jämför de som får biologiska barn, och dels använder våra barn inte lika många blöjor eftersom att de ofta är 1-3 år när vi får dem.
    Nä det kan ajg förstå, men iallafall så tycker jag att det borde finnas för  större barn, för nog använder ni endel blöjor i allafall ävenom det nu inte är spädis blöjor direkt
    Mamma till Rasmus o matte till Sindi o Sissi. o fru förståss....
  • mn73
    Luffarmor skrev 2007-08-02 14:15:31 följande:
    Nä det kan ajg förstå, men iallafall så tycker jag att det borde finnas för  större barn, för nog använder ni endel blöjor i allafall ävenom det nu inte är spädis blöjor direkt
    Jo, jag tycker absolut så! Men jag kan tänka mig att blöjbolagen inte tycker att det är värt besväret att ändra sina rutiner.
  • Mama2005

    Hämtade min "Baby Basic Box" i förrgår. Den innehöll inget intressant... 12 blöjor, en tråkig napp och en plastig matskål...

Svar på tråden Gratispaket från Pampers - Baby Basics