• Anonym (HJÄLP)

Vad ska jag göra med exet?

För tre veckor sen gjorde jag slut med mitt ex. vi hade varit ihop i ca 5 år men på slutet var förhållandet i stort sätt dött mellan oss så därför valde jag att lämna honom plus att han var väldigt kontrollerande och svartsjuk.

Jag hade även utvecklat känslor för en vän till mig som jag var osäker på men det var också en anledning till att jag lämnade min pojkvän.

Iallafall, pojkvännen tog uppbrottet hårt men vi kom överens om att vi iallafall skulle försöka vara vänner men inte ha kontakt på ett tag och det har vi inte heller haft.

Under dessa tre veckor har jag haft mkt stöd av den här vännen och det har visat sig att han också har haft känslor för mig länge. Det kändes helt naturligt för mig att gå på lite dejter med min vän och allt känns så perfekt och vi har nu tagit steget till att säga att vi faktiskt är tillsammans.

Detta har mitt ex fått reda på och är nu skit förbannad! Han vill inte ha kontakt med mig eller ens ge tillbaka mina grejer som jag har hemma hos honom.

Jag har försökt förklara för honom att detta är naturligt för mig, det är inte bara nåt "rebound" förhållande, utan jag ÄLSKAR verkligen denna killen! Och JA jag vet att dte är i tidigaste laget, men nu blev det som det blev.

Tycker ni att jag skulle haft "respekt" för mitt ex och väntat flera månader med att dejta igen?

Jag tycker att dte är mitt liv som jag bestämmer över och att han dessutom inte behandlade mig med respekt i vårt förhållande. Han var ofta otrevlig, sur och körde ofta med känslomässig utpressning. När jag var gravid tvingade han mig till en abort trots att jag inte ville, jag var ung då och vågade inte stå upp för mig själv..

Jag känner iallafall att han inte har rätt att bestämma över mig och försöka kontrollera mig EFTER vå har gjort slut..

• Svar på tråden Vad ska jag göra med exet?
  • sstl

Ditt ex verkar väldigt osäker på sig själv eftersom han var/är så otrevlig mot dig.
    Tycker du ska skita i vad han säger och tycker.
    Du skriver att ert förhållande var dött mot slutet och då har man inga känslor kvar för varanndra, då bara lever man ihop som rummskompisar. Tycker inte du ska må dåligt eller vänta med att dejta din nya kille. Man känner när det är rätt och ska absolut inte tygla sina känslor, då mår du bara dåligt och alla andra runt dig.
    Nä skit i ditt ex och starta ett nytt lyckligt liv med din nya goding .

• Anonym (HJÄLP)

Ja han var/är verkligen osäker på sig själv, det har vi diskuterat måååånga ggr...men inget har hjälpt.

Han tjatade hela tiden under vårt förhållande om att jag säkert skulle ölämna honom för nån annan eller att jag skulle göra slut..och nu känns det precis som att han säger "aha vad var det jag sa"...

sstl skrev 2007-08-02 11:31:15 följande:
    Ditt ex verkar väldigt osäker på sig själv eftersom han var/är så otrevlig mot dig.Tycker du ska skita i vad han säger och tycker.Du skriver att ert förhållande var dött mot slutet och då har man inga känslor kvar för varanndra, då bara lever man ihop som rummskompisar. Tycker inte du ska må dåligt eller vänta med att dejta din nya kille. Man känner när det är rätt och ska absolut inte tygla sina känslor, då mår du bara dåligt och alla andra runt dig.Nä skit i ditt ex och starta ett nytt lyckligt liv med din nya goding .
  • sstl

En sån människa lyssnar inte på vad man har att säga, tar inte till sig några komplimanger. Det dom gör är att dra ner den andre i skiten så den oxå mår dåligt. Det ända man kan göra är att ta avstånd, även om det känns taskit och exet blir sur. Har du försökt så finns det inte mycket mer att göra.
    Man sak inte slösa energi på en sån obotlig människa.
    Känns som om han skulle må bra av att prata med en proffecionell psykolog, som kan reda ut hans osäkerhet och problem som han bär på. Nått måste det vara eftersom han är så olyklig och osäker.
    Hoppas du orkar stå emot honom och hans gnäll och stannar med din nya kille,

• Anonym (Tror fan)

Tror fan att man blir osäker på sig själv när den man älskar och har varit ihop med i många år lämnar en för en annan.

Vad är det som är så himla svårt att förstå med det?

SSTL, du är mycket hård i dina ord, är du själv bitter över något eftersom du så hårt dömer exet och uppmuntrar verkligen TS till att helt och hållet skita i honom?
    Det känns som du har ett genuint manshat i grund och botten.

Givetvis skulle du väntat ett tag innan du involverar dig med någon ny, dels för ditt ex skull och dels för din egen skull. Du har ju inte landat efter separationen ännu. Viktigt är finna sig själv igen innan man startar något nytt, risken är annars stor att du lurar dig själv.

• sstl

Ska snacka om att jag hoppar på någon, du hoppar på mig lika fort samt är anonym. Visa vem du är om du ska ge kritik.
    Är lykligt gift lilla vänn och vi väntar vårt andra barn så kom inte här och anklaga mig för att vara manshatare. Den som anklagar brukar vara väl involverat i det ämnet de anklagar andra för.
    Och ja tycker hon sak skita i honom ingen är värd att dras med er i skiten.

• Anonym (Pralin)

Helt klart måste du kunna göra vad du vill i o m att ni har gjort slut, att han sen reagerar det kan jag förstå men det är inget som du måste ta hänsyn till. Nej, du hade inte behövt vänta på att dejta ngn i flera månader. Nej!!!

• Anonym (Tror fan)

Du är fortfarande bitter ser jag.

Man kan bryta upp ett förhållande på ett bra sätt eller på ditt sätt.

Även du måste ju förstå att han är ledsen över att det tagit slut, att han är ännu mera ledsen över att hon träffat en ny så snabbt.
    Även du förstår väl att det inte är bra att involvera sig i något nytt så tätt inpå ett längre förhållande, det är inte ärligt mot den nya eller ärligt mot sig själv. Man bör vara själv ett tag så man ges tid att tänka över vem man är och vad man vill så man inte gör några förhastade val.

• Anonym (HJÄLP)

Jag lämnade ju inte honom för en annan. Vännen träffade jag efter det tog slut. Att jag lämnade honom var av helt andra orsaker.

Och jo jag har landat för längesen. Vet inte om du läste ordentligt, men förhållandet har varit dött väldigt länge och då finns det nog inget annat att göra än att lämna.

Man kan inte försöka lösa allt till varje pris.

Anonym (Tror fan) skrev 2007-08-02 13:18:35 följande:

Tror fan att man blir osäker på sig själv när den man älskar och har varit ihop med i många år lämnar en för en annan.Vad är det som är så himla svårt att förstå med det?SSTL, du är mycket hård i dina ord, är du själv bitter över något eftersom du så hårt dömer exet och uppmuntrar verkligen TS till att helt och hållet skita i honom?Det känns som du har ett genuint manshat i grund och botten.Givetvis skulle du väntat ett tag innan du involverar dig med någon ny, dels för ditt ex skull och dels för din egen skull. Du har ju inte landat efter separationen ännu. Viktigt är finna sig själv igen innan man startar något nytt, risken är annars stor att du lurar dig själv.
  • lillajag82

Anonym (tror fan)..Du är anonym och hoppar på folk som du inte ens känner..ta det lugnt!!!! Hon behöver väl inte vara manshatare bara för att hon tycker att TS gjort rätt som lämnat sin trista kille som tärt på henne länge..

• Anonym (HJÄLP)

Anonym (Pralin): Nej det tycker inte jag heller att jag borde. Om jag nu har chans att bli lycklig på riktigt så kommer jag ta den chansen...

• lillajag82

Skickar stora lycko sparkar i ändan på dig TS!!

• Anonym (HJÄLP)

Tack så mycket :)

lillajag82 skrev 2007-08-02 13:38:28 följande:
    Skickar stora lycko sparkar i ändan på dig TS!!
  • Anonym

Alltså, antagligen visste han om innan att du inte tyckte att förhållandet var bra? Jag antar att ni försökte få det bättre men inte lyckades eftersom "förhållandet i stort sett var dött". Det var ju inte liksom så att allting var bra och att du vips träffade någon annan!

Nej, jag tycker inte du borde väntat med att börja dejta din vän, absolut inte. Jag tycker snarare att du ska njuta nu och strunta i att ditt ex är förbannad. Det kanske låter själviskt men ibland måste man fasen vara det också.

Lycka till med allt...

• Anonym (HJÄLP)

Ja han visste att förhållandet var dåligt och att jag inte trivdes, vi har försökt jättelänge att fixa det men det gick inte..

Anonym skrev 2007-08-02 14:29:39 följande:
    Alltså, antagligen visste han om innan att du inte tyckte att förhållandet var bra? Jag antar att ni försökte få det bättre men inte lyckades eftersom "förhållandet i stort sett var dött". Det var ju inte liksom så att allting var bra och att du vips träffade någon annan!Nej, jag tycker inte du borde väntat med att börja dejta din vän, absolut inte. Jag tycker snarare att du ska njuta nu och strunta i att ditt ex är förbannad. Det kanske låter själviskt men ibland måste man fasen vara det också. Lycka till med allt...
  • Camillie84

Jag är ungefär i samma sits. Du kan väl inboxa mig om du vill prata?

Svar på tråden Vad ska jag göra med exet?