• Petrah

xenikal, känner ni till dom för viktnedgång??

har nån ätit dessa eller kännr till dom??

Wild, Raw and Beautiful
  • Svar på tråden xenikal, känner ni till dom för viktnedgång??
  • mammas gumsegos

Jag känner till dom. Min syster åt dom i kombination med något annat samt motion. Xenical hindrar(minskar) fettupptaget.Hon gick ner 30 kg på 4 månader

• Petrah

oj, va bra. men kan man jobba normalt osv..... är dom bättre än Reductil??

Wild, Raw and Beautiful
  • Jossebell

jag åt dem 1999 och gick ner 15 kilo samtidigt som jag gick på viktväktarna. Jag gick ned i samma takt som när man äter nyttig mat och om jag åt något med fett i så blev jag extremt dålig i magen. Inte ens något inom mina points kunde jag äta utan att hamna på toa. Jag tycker inte att de var bra för min del. Fick problem med rapar i tid och otid. (inga diskreta heller)

• mammas gumsegos

Hon jobbade helger o kvällar o gick i skola vardagar. Hon fungerade normalt, om hon inte åt något väldigt fet mat. Då var det dass som gällde. Har ingen erfarenhet av reductil då dom började med xenical direkt på henne. Det hon åt i kombination var någon form av hungerdämpande. Hon fick äta bestämda tider annars kunde hon glömma äta för hon kände sig inte hungrig. Hon gick hos dietist en gång i veckan för att kolla att allt fungerade som det skulle o hon visste vad hon skulle äta o inte äta. Nyttigt alltså

• kvinnan47

Jag åt dem en period men blev väldigt dålig i magen även om jag bara åt sallad utan något fett i.Så jag slutade innan jag sett något resultat.

• Jossebell

Xenical är som antabus är för alkisar, dvs du får elände om du "fuskar". Personligen så tycker jag inte det är en så bra lösning som jag trodde det skulle vara. Cambridekuren är bättre när man vill gå ner och få resultat, men det är min egen erfarenhet.

• jordgubbssaft

En liten undran..hur får man dessa piller?Vart ska man vända sig om man är intresserad?ska man ha ett BMI över ngt spec för att få dem utskrivna?

• Husali

Petrah: Du har kikat runt i andra "bantningstrådar". Måste bara fråga, har du vart hos en doktor? Det kanske är en början, så får du hjälp därifrån?

• Petrah

ja jag har varit hos doktor flera gånger. men det har inte lett nånstans. ingen tar mig på allvar.

Wild, Raw and Beautiful
  • Husali

Men... Jag vill inte vara dryg eller nåt, men du har nog lite förvärngd uppfattning om dig, för du ser inte alls överviktig ut på bilderna. Skulle vara supernöjd om jag såg ut dom du!

• mammas gumsegos

Dessa piller finns endast som receptbelagda. Du får ut dom efter att ha provat andra metoder först. Du får gå hos dietist ett tag o så.

• Petrah

lisamaria: Tack va glad jag blir.

jag har testat allt genom åren och gått hos dietist oxå flera gånger. inget har hjälp i längden för alla ger så himla dåligt stöd. ska ringa en privat läkare imon o se va dom säger.

Wild, Raw and Beautiful
  • festia

Oh vad är dessa för tabletter som hjälper en att gå ner i vikt?
    Hur får man tag i sådana?
    Bär på en hel del övervikt och har svårt att få "tummen ur röven" och börja träna nån gång. Men jag tror att i kombination så komemr jag nog igång

Svar på tråden xenikal, känner ni till dom för viktnedgång??