• Verkligen

Har du fått sparken nån gång

Jag pratademed en kompis häromdan och vi diskuterade det här med att få sparken. Hon hävdade att alla nån gång får sparken och att det inte alls e ovanligt.
    Jag har aldrig fått det.

Jag tycker tvärtemot..
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-08-02 15:17:05:
    Jag syftar om man fått sparken, alltså blivit avskedad, kanske pga att man misskött sig eller så..
    Att bli uppsagd pga att företag läggs ner kan man ju absolut inte rå för...
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Har du fått sparken nån gång
  • ACK

Japp, i samband med att företaget lades ner

• Namaste72

Ja, i samband med att ett företag lades ner.

• CeeJay

Ja men inte pga dåligt utfört arbete utan indragningar i personalstyrkan.

• annca

Mja... jag fick inte förlängt.
    Detta var när jag var telefonförsäljare, och jag sålde för dåligt för jag var "för snäll" för cheferna. Och det var nog lika bra det, för jag hatade verkligen det jobbet. Men vad gör man inte för att få behålla sin a-kassa... jo, man tar det jobb AF räcker åt en.

~*~ Ursäkta mig men hey! Man har väl rätt att ändra sig...? (W.Crafoord)~*~
  • listo

Det är ju skillnad på att bli uppsagd t.ex. på grund av att företaget lägger ner, eller att bli avskedad.

När jag säger "få sparken" så menar jag att bli avskedad, och det är något som absolut inte alla råkar ut för ibland. För avskedad blir man bara om man t.ex. stjäl från jobbet, gör grova fel eller missköter sig på annat grovt sätt.

Nå men jo.... så är det
  • Sencha

Beror väl på hur man ser det... Jag har jobbat som salladsplockare en sommar, och en dag fick jag besked på att jag inte behövdes längre. Men det var ju liksom ett timjobb, som berodde av behovet. Andra fick vara kvar - men det var väl de som varit där fler somrar. (Och jag var garanterat långsammast )

• SkyDark

Nej, jag har blivit uppsagd när företaget jag arbetade för lades ner, men jag har aldrig fått sparken och hoppas för mitt liv att jag aldrig kommer få det heller.

Det är ju väldigt ovanligt att människor får sparken i Sverige.

• CeeJay

Men att få sparken kan ju betyda olika i olika sammanhang även om jag håller med om att det mest för tankarna till att bli AVSKEDAD.

Jag har "fått gå" 1997 då vi gjorde en omorganisering och då var det liksom "Jaha var du en av dem som fick sparken"..

Svar på tråden Har du fått sparken nån gång