• fenomena83

Jag vill ha ett hemligt sparkonto i en annan bank, vilken bank är då bäst?

Har Nordea som "vår" bank.
    Nu skulle jag vilja öppna ett sparkonto i en annan bank som min man inte får veta om. Inte för att jag tycker om att ha hemligheter, men det ska liksom vara en överraskning längre fram. Har planerat att spara nån tusenlapp eller två i månaden och det finns inte en chans att han kommer att märka det eftersom jag sköter all ekonomi här i familjen. Däremot kommer han bli jätteglad när jag berättar om sparkontot och vi kan åka på semester, köpa nåt kul eller kanske lägga kontantinsats till ett hus

Så det ska alltså va en bank som har hög ränta på sparkonton och jag vill inte ha några kort kopplade till kontot och helst inte internetbank eller nåt sånt heller, det ska va så svårt som möjligt för mig att kunna röra kontot!
    Nån som vet nåt bra?

• Svar på tråden Jag vill ha ett hemligt sparkonto i en annan bank, vilken bank är då bäst?
  • Mornie Alantie

Vet inte exakt hur det funkar nuförtiden men jag rekomenderar att du kollar upp på riksgäldskontorets hemsida. De kanske har något bra. Räntan där brukar vara ok.

• Felicia6

vet inte hur det är om man lägger undan varje månad, men länsförsäkringar har väldigt bra ränta på sina "fasträntekonton"... det är alltså konton som är låsta i 1-3-5år o man kan inte ta ut från dom..lr kan kan man väl, men det kostar en del då

• sakaij

Tillägg.

Jag tror det var så att de inte skickar brev utan allt sköts via internet eller telefon.

• fenomena83

Man tackar för svar. Har kollat på era förslag. Ikanobanken hade inte lika hög ränta som Riksgäldskontoret (skilde inte så mkt iofs) men jag har bra erfarenheter från Ikano sen tidigare så jag kör på dom, det blir nog bra. Dom skickar ut ett kontoutdrag i januari så då får man väl va pass på posten
    Bara jag klarar av att spara nu då och inte nallar på kontot hela tiden!

• Mia83

Marginalen har en ränta på 4%. Man måste skicka ett formulär till dem via post för att ta ut pengar. Har själv ett konto där och är jättenöjd.

• Mia83

En annan kul grej är att man ser hur räntan ökar varje dag, även om den inte betalas ut förän vid årsskiftet eller när man avslutar kontot.

• Micke

Jupps marginalen är väl de med högst obunden sparränta idag (och som har insättningsgaranti).

Intentionally left blank
  • slangbella

Jag har ett sparkonto på Svea Ekonomi. http://www.sveadirekt.se/ 3.75% i ränta. Man kopplar detta konto till ett vanligt konto och mellan dessa konton sker alla transaktionerna. Jag är jättenöjd!

Det är otroligt vad lite man klarar av om man verkligen inte försöker
Svar på tråden Jag vill ha ett hemligt sparkonto i en annan bank, vilken bank är då bäst?