• beEMbe

lång tråkig hall....

Jag har en lång asful hall med 5 dörrar i. hallen har någon ful tråkig 80talsvit tapet listorna är typ mörkbruna (sexigt)
    Hjälp vad ska jag göra för att få en harmonisk och varm hall?

• Svar på tråden lång tråkig hall....
  • Hera78

Tapetsera om och måla listerna till att börja med kanske?

• trollmammsis

låter som våran, vi håller på för fullt, har också 4 dörrar plus garderobsdörr... garderobsdörren ville sambon ha en knopp på men eftersom den sitter där så är det ju svårt att dölja den så jag köpte ett sånt här långt silver handtag på ikea för att framhäva den istället... sen har vi köpte nya spegeldörrar, skitfräscht, strukturtapeten är delvis nerriven men vi hittar ingen tapet vi fastnar för, kanske blir nån ljus färg och målar lite mönster på istället... vi ska lägga in ett golv i första delen av hallen, hallen går som ett L och det är ett fint klickgolv där men vi vill ha klinkerliknande i början. sen ha vi nyss fått nya spegelskjutdörrar hemleverarade med belusning upptill. nu väntar vi bara på att nån knackar på o vill fixa det   har även funderingar på om man skulle fixa nå spots i taket för att lysa upp korridoren.... men vägger gör mycket,.... ge er ut o leta.... kasnek akn ta nån inte så dyr färg o ha en fin tapet som fond??

• beEMbe

Trollsmammis det låter som ni får en snygg hall! Jag är bara rädd att det ska bli mörkt. Jag har ju inga fönster i hallen så alla färger passar ju inte.
    Och eftersom jag bor i en hyresrätt har jag inte riktigt lust att köpa spegeldörrar (grymt snyggt)

• trollmammsis

NEJ I HYRES ÄR DET INGE KUL O LÄGGA PENGAR... oj, skulle inte bli stort   men om du kör på ljusa väggar och kanske sånhär spots på arm som finns på IKEA för 99:-  det är tre spots då kan du ju rikta dom mot olika väggar, känns MYCKET varmare och så kanske du kan sätta upp nån fin tavla, eller hylla med blommor på

• elims

En jag känner bodde i en lägenhet som hade en smal avlång hall med dörrar på båda sidorna på slutet. De satte upp hyllplan ganska högt upp längst hela vägen med spotlights under. på hyllorna hade de böcker, snygga förvaringslådor och sånt.
    på motsatt sida hängde de massa svartvita fotografier i likadana ramar på en lång rad. jättesnyggt! Vid ytterdörren hade de två väggskoskåp och en liten hatthylla.

Svar på tråden lång tråkig hall....