• amisha

God och lyxig mat att bjuda?

Jag skulle vilja bjuda svärföräldrana på en god middag. Kan ni dela med er era goda recept. Det går bra med ris, pasta eller potatis. Jag är så trött på alla mina gamla recept.
    Tack på förhand,

• Svar på tråden God och lyxig mat att bjuda?
  • miababia

vit chokladmousse och hallonsås

• miababia

när vi bjöd svärföräldrarna på middag så bjöd vi på lövbiffrullar fyllda med mozarella,soltorkade tomater, typ parmaskinka satl å peppar
    vi serverade med hasselbackpotatis och rödvinsås

• miababia

glömde, ba att sätta tandpetare så de inte rullar upp vid stekning

• Snooze

En bra och supergod förrätt: Färska champinjoner som man fyller med färskost, gärna vitlökssmak. Linda bacon runt och lägg dom i ugnen tills baconen är färdiga. Går snabbt och är otroligt gott.

• elims

vad ska det vara - 3-rätters? kött? fisk? fågel?

Det är är gott och annorlunda:

ingredienser till en vanlig potatisgratäng
    1 grillad kyckling
    café de parissås

Gör gratängen nästan färdig i ugnen, det ska återstå ca 10-15 min av tiden. Ta ut formen och strö kycklingen över potatisen. häll såsen över alltihop och ställ tillbaka i ugnen 10-15 min. Servera med en stor grönsallad till!

• amisha

Tack för tipsen. Lövbiffar låter gott. Ska prova det innan de kommer. Förrätten lät gott också Jag tänkte bjuda dem på huvudrätt och efterrätt. Efterrätten gör min man, men huvudrätten vill jag göra. ingen kyckling, men allt annat går bra.

• sällan

köttfärslimpa med fetaost,soltorkadetomater
    bacon bacilica mums!

• amisha

Ja, en smarrig laxrecept låter gott

• bomullshuve

ok...
    Jag brukar göra en röra av: sweet chili sås, limeskal, lite smör (flytande), grovhackade cashewnötter och nån vitlöksklyfta....
    Sen steker jag laxen snabbt på vardera sidan för att få färg (salt också) och sen lägger jag dem i en ungnsäker form och har på röran och har det inne i ugnen till fisken är klar och nötterna fått lite färg.. (det ska vara ganska mycket nötter..)
    Till det serveras bulgur eller ris.
    Jag brukar också göra en sås av yoghurt och saften från limen, salt och peppar... SÅÅ gott! En klar farvorit här! Lycka till... Undrar du något är det bara att fråga..

• amisha

Åh, det lät mycket gott och så enkelt. Tack så mycket!
    Skriv gärna fler recept :)

• miababia

400g laxfilé
    100g kallrökt lax
    1 liten purjolök
    1 msk olivolja
    250g kesella (10%)
    2 äggulor
    ½dl hackad dill
    1 tsk salt
    2krm svartpeppar

finhackas och blanda spritsa i canneloni rör

3dl grädde
    3dl vitt vin
    3dl mjölk
    2tsk maizena
    koka ca 2 min tillsätt sedan
    2dl riven parmesanost
    3/4tsk salt
    2krm svartpeppar

häll såsen över rören och lägg på
    1dl riven parmesanost
    hackad dill
    lite hummer eller räkor
    225 grader ca 20-25 min tills det fått fin färg

• amisha

åh, det lät också mycket gott och lite avancerat.

Svar på tråden God och lyxig mat att bjuda?