Bor själv i Fruängen...
Det är lätt att ta sig in till stan. Bara att hoppa på första bästa tunnelbana eftersom fruängen är ändhållplats på röda linjen. Tunnelbanan går var tionde minut och det tar ca 20 min in till t-centralen. Det är dessutom nära till kungenskurva där det finns många affärer:
Onoff, siba, computer city, Ikea, sportex, Silvan, Cervera, micro, kontorab hm, lindex, skopunkten, dinsko, citygross, dressman, systembolaget, babyland, toys'r'us och flera andra som jag inte kommer på nu.
Det går väääldigt många bussar från fruängen så förbindelserna är oftast bra. Om man ska åka pendeltåg någonstans tar ban bussen till älvsjö (10 minuter) och tar pendeln därifrån.
Fruängen ligger alldeles vid motorvägen så det är lätt att ta sig dit.
Det finns två skolor i fruängen. Fruängsskolan och kunskapsskolan. Fruängskolan är till för åk 0-9. Kunskapsskolan är för 6-9 och är en friskola med lite annorlunda arbetssätt. Det finns även andra skolor i närheten t.ex. Västertorpsskolan, JohanSkytteskolan och Kämpetorpsskolan.
Det finns flera dagis i Fruängen, kan på rak arm komma på fyra stycken. Tyvärr vet jag inte så mycket om dem.
Det är ganska lungt i fruängen. På kvällarna brukar de hänga tonåringar i centrum, men de är rätt harmlösa. De tror att de är tuffa med sina moppar och vitblekt hår och allt, men runt klockan tio är det tomt för då har "tuffingarna" gått hem och lagt sig... Så stökigt skulle jag inte kalla det, de har bara ingen annan stans att vara...
Det finns flera mindra lekparker i fruängen och en större, "Vippan". Dessutom finns det ju Långbroparken
Det finns två mataffärer i fruängens centrum. Vi och Coop. De ligger ungeför 20 meter ifrån varandra och är ganska likvärdiga i pris. Det skillde inte många kronor i Pro's undersökning.