Har haft besvär med min mage under säkert 10 år och fick diagnosen IBS för ca 4 år sedan. Accepterade det och har levt med det. Hade fruktansvärda magsmärtor framför allt på morgonen, sprang på toa 15- 20 ggr/dag.
I maj månad började jag lägga om kosten till GI och uteslöt kolhydrater för att snabbt gå ner i vikt. Upptäckte efter 2 dagar att magsmärtorna försvann! Har nu insett att antagligen är jag glutenallergisk och kanske också laktosintolerant.
Nu kan jag inte förstå hur jag orkat gå och mått så dåligt under alla år, att inte en enda läkare under denna tid kunnat förslå diet!
Är nu så lycklig över att må bra, inte ha ont, slippa springa på toa varje halvtimme, kunna äta när jag är ute på stan utan att behöva uppsöka toalett om jag väljer rätt saker.
Det konstiga var att jag första tiden gick med en enorm "tomhetskänsla" i magen, det var något som saknades. Till slut kom jag på att det var den ständiga tarmvärken som var borta!
En sak till nu kan jag gå på bio igen, har avstått från det pga att min mage ibland bullrade så jättehögt att jag skämdes för det!
Ett nytt liv har jag fått och är så glad.