• Anonym

*Kan man bli gravid om det killen sprutar

Kan man bli gravid om det killen sprutar på slidan? Finns det nån risk att sperman kan befrukta ägget på det viset? Snälla, svara!

• Svar på tråden *Kan man bli gravid om det killen sprutar
  • ming

Ja, det _kan_ ju fortfarande komma in, även om det bara kom strax utanför, men risken är verkligen inte så stor.
    Tänk att det sägs att det är ca 20% (tror) chans att bli gravid under ägglossningen, och det är med vanliga samlag, så % är mycket mindre vid ditt fall.

• LinaEje

ja man kan bli gravid även om inte killen sprutar i slidan för det "läcker" alltid lite spema precis innan det går för killen så om ahn sen sprutar utanför det kan komma in lite sperma ändå

• extremlängtan

LinaEje pratar du om avbrutet samlag?

• Anonym

TS här

Jag och han hade inte avbrutet samlag utan han kom på slidan, (ursäkta detta ingående nu), sen så stoppade jag in halva mitt finger in där, så kanske jag fått in sperman så att det kanske befruktades...Vad vet jag..

• juliaj84

när jag och killen hade sex en gång så kom han inte i mig men det resulterade i våran son

• Mosaik

ts, det låter ganska otroligt om inte pillen var inne så att säga, och om du värkligen inte la dig med bena upp i luften för att det skulle rinna in...men det är nog inte omöjligt ändå

• Anonym

juliaj84:

Ok, han kom inte i dig, alltså det skedde liknande min situation då? Och det skedde bara en gång? *nervös*

• Good News

TS,

Om du så att säga hjälpte till med fingret så kan du absolut blivit gravid!

• extremlängtan

hur har det gått?

• Nightfalls

skadar man inte spermierna om man tar på de med fingret o naglarna?

• Nightfalls

Jag läste nämligen en gång att en kvinna skulle ta sperman i munnen och sen ta en spruta och få in sperman så hon sen kunde inseminera (heter det så?) sig..men då skadas väl spermierna?

• Good News

Nightfalls,

Spermier trivs bäst i en viss miljö så den skadas ju av felaktig miljö, tex. i munnen, i luften, på händer, etc.

Men vi pratar om miljoner spermier som ligger inbäddade i en skyddande, lite seg vätska. Kanske har man ihjäl någon miljon vid ovarsam behandling men det finns ändå kvar miljoner med friskt simmande spermier som aldrig märkt något av hanteringen.

Svar på tråden *Kan man bli gravid om det killen sprutar