• kejsarinnan

Har de tagit bort Hensvik spjälsäng från Ikea?!

Fick Ikeas katalog igår och Hensvik spjälsäng finns inte med där!

Bebisen kommer med planerat kejsarsnitt den 29/8-07, i v.38+2!
  • Svar på tråden Har de tagit bort Hensvik spjälsäng från Ikea?!
  • kejsarinnan
    Shadilly skrev 2007-08-02 23:25:35 följande:
    www.ikea.com/se/sv/catalog/products/70116002Den finns i alla fall på hemsidan.IKEA har inte allt i katalogen, och det kan vara lite störigt ibland. Särskilt när man vill ha möbler ur samma serie och inte kan kolla på vad som finns...
    Ok, för i Ikeakatalogen har de satt ihop Gullivers spjälsäng med Hensviks möbler....Vi vill ju så gärna ha Hensvik säng.
  • Gizmo 75

Jag var på IKEA för några dagar sen och då fanns den.
    På deras hemsida finns den kvar, men den har blivit lite dyrare.

Sara 920929. Bebis i magen: BF 070903 (33 dagar kvar!!)
  • kejsarinnan
    Gizmo 75 skrev 2007-08-02 23:27:30 följande:
    Jag var på IKEA för några dagar sen och då fanns den.På deras hemsida finns den kvar, men den har blivit lite dyrare.
    Ok, vad kostade den innan då?
  • Stolt Ivf Mamma
    Jag har beställt den via nätet...har inte fått ngt annat meddelande än att den skall komma på posten v.34 ngn gång...Hoppas jag...Har ingen brådska iaf...Bara jag får denGlad
    Bebis 19/11-07
  • Shadilly
    Gizmo 75 skrev 2007-08-02 23:27:30 följande:
    Jag var på IKEA för några dagar sen och då fanns den.På deras hemsida finns den kvar, men den har blivit lite dyrare.
    Det kan ha att göra med att IKEA nyligen ändrade måtten på sina spjälsängar. Tidigare följde de inte standarden.

Kan vara bra att tänka på om man köper begagnat, man kan behöva skära till madrassen isf...
  • Gizmo 75

Kejsarinnan:

Jag köpte den innan de gjorde om den och då kostade den 765 kr, om jag inte minns helt fel. Inte så stor höjning, kanske?!

• kejsarinnan
    Gizmo 75 skrev 2007-08-02 23:34:59 följande:
    Kejsarinnan:Jag köpte den innan de gjorde om den och då kostade den 765 kr, om jag inte minns helt fel. Inte så stor höjning, kanske?!
    Ok, men vad låg måttet på tidigare då? Nu låg själva bäddmåttet på 120*60.
  • Gizmo 75
    kejsarinnan skrev 2007-08-02 23:36:00 följande:
    Ok, men vad låg måttet på tidigare då? Nu låg själva bäddmåttet på 120*60.
    Då låg det på 55x112.
  • kejsarinnan
    Gizmo 75 skrev 2007-08-02 23:39:11 följande:
    Då låg det på 55x112.
    Oj, det var smått..
  • Gizzie

jag beställde en av ikeas sängar skulle ha kommit v 29 men sen ändrade dom leveransen till 21 augusti, men har BF 15/8 men tydligen är deras flesta sängar slut i alla IKEAs i hela landet, så va ute i god tid..
    jag fick köpa en annan från babyland =(

• Gizmo 75
    kejsarinnan skrev 2007-08-02 23:40:01 följande:
    Oj, det var smått..
    Jo, lite kanske. Men så himla mycket skiljer det sig inte.
    5 cm på bredden och 8 cm på längden. Jag såg faktiskt ingen skillnad i butiken nu när jag såg den "nya" modellen.
  • kejsarinnan
    Gizzie skrev 2007-08-02 23:41:47 följande:
    jag beställde en av ikeas sängar skulle ha kommit v 29 men sen ändrade dom leveransen till 21 augusti, men har BF 15/8 men tydligen är deras flesta sängar slut i alla IKEAs i hela landet, så va ute i god tid..jag fick köpa en annan från babyland =(
    Ok, när får de in nya då? Och vad kostar sängar på babyland/happyland?
  • Gizzie

köpte min nina antik heter den för 1145kr.. finns två varianter som är billigare, billigast låg på runt 800 tror jag, men köpte täcke+ madrass o sånt på ikea sen

• principisessan

den finns nog kvar, ikea brukar inte ha med allt i katalogen, som förra året så trodde jag att de tagit bort stockholm serien eftersom mycket ur den fanns varken med i katalogen eller på nätet, men de finns fortfarande kvar.
    Jag har beställt en Gulliver som ska komma v 34.. både hensvik o gulliver var slutsålda, hoppas jag får den i tid bara så att de inte ändrar ännu mer på leveranstiden. men då borde man väl få ångra sitt köp? 

• nennisen

Jag var på IKEA idag och frågade om det gick att beställa Hensvik och fick då till svar att de tillfälligt dragit in den och att beslut om framtiden skulle fattas senast v36. Killen vi pratade med trodde att det innebar att det var någon detalj de inte var nöjda med och att den därför skulle göras om lite innan den kom ut till försäljning igen. (Det var på IKEA i Kungens kurva, Sthlm)

Svar på tråden Har de tagit bort Hensvik spjälsäng från Ikea?!