• Anonym (Undrande)

Dildo, rengöra?

Hur rengör man en dildo?Räcker det med tvål?
    använder nämligen bara varmt vatten och tvål.

• Svar på tråden Dildo, rengöra?
  • Mickis74

Tvål och varmt vatten funkar alldeles utmärkt.

• IntravenösFylletös

helst bör du ha på desinfektionsmedel.
    långt från alla bakterier försvinner av vanlig tvål.
    dessutom är tvål inte bra för leksakerna då de lätt kan torka ut av det.

"hygien" är ett bra medel att ha på.

Jag är din gummibrud med string
  • Pinkstar

Brukar finnas speciella rengöringsmedel i affärer som säljer dildosar och andra leksaker, dom finns som flytande "tvål" men även som små våtservetter.jätte bra är dom oxå

• hatemachine

Bestickstället i diskmaskinen!

Men det nöter rätt mycket på dem.

• Anonym (Tottan)

Då måste det vara en vattentät produkt.
    Tänk också på att vattnet kan bli väl varmt i diskmaskinen, produkterna skall helst tvättas i ljummet vatten.
    Använd inte maskindiskmedel - det förstör produkterna.

Om tvålen man använder innehåller olja så kan den på sikt förstöra din produkt.
    Om du är rädd om den så kommer du ha den kvar jättelänge.
    Jag personligen använder rengöringsmedlet Hygiene som man kan köpa på vilken sexshop som helst.

hatemachine skrev 2007-08-03 00:28:22 följande:
    Bestickstället i diskmaskinen!Men det nöter rätt mycket på dem.
  • Anonym
    Pinkstar skrev 2007-08-03 00:26:49 följande:
    Brukar finnas speciella rengöringsmedel i affärer som säljer dildosar och andra leksaker, dom finns som flytande "tvål" men även som små våtservetter.jätte bra är dom oxå
    Använd flytande tvål. När sexleksakerna blivit utslitna av tvålen tror jag ändå det är dags att köpa nya. Och använder du tvål istället för speciella medel har du råd att snart köpa en ny. Spola den lite längre under ljummet vatten och tvåla in ordentligt bara..
  • Anonym (Tottan)

En Hygiene kostar 99kr och den är jättedryg. Känns mycket bättre än tvål tycker jag.
    Sköter jag om min leksak så har jag den i många år och då sparar jag in mer än skillnaden på priset mellan Hygiene och tvål.

• Anonym

Jag har köpt en jättebra gel som heter Invite class. Den rengör och desinficerar dina leksaker så de blir som nya. Ett bonus med gelen är att den går att använda då man rakat sig för att undvika röda fula prickar samt som handdesinficering vid magsjuka. Har inte blivit magsjuk en enda gång sedan jag började köpa den för tre år sedan. Lycka till!

• Anonym (Tottan)

Det är samma gel som jag nämner, fast jag kallar den för Hygiene.
    Det är Invit som tillverkar den.
    Kanon gel!

Anonym skrev 2007-08-07 19:50:29 följande:
    Jag har köpt en jättebra gel som heter Invite class. Den rengör och desinficerar dina leksaker så de blir som nya. Ett bonus med gelen är att den går att använda då man rakat sig för att undvika röda fula prickar samt som handdesinficering vid magsjuka. Har inte blivit magsjuk en enda gång sedan jag började köpa den för tre år sedan. Lycka till!
Svar på tråden Dildo, rengöra?