• LeaveMeAlone

20kg för tung för barnvagn?

vagnen brakade samman igår. sonen är 3 år och jag önskade inget annat än att man kunde sluta med barnvagn. tyvärr går det inte. hade en emmaljunga sitty och jag vet att det står max 15 kg på dom men trodde faktist att det inte var så noga med det där. dock så gick både tyget sönder, fjädrarna hoppade ur hela tiden samt att då igår så gick en del av chassit bara av. inte där det var fastskruvat eller något annat som kan lagas enkelt utan bara bröts av där under. är det för att han är för tung eller kan vagnar slitas till att gå sönder så? den var köpt begagnad.

vad ska man köpa för vagn nu?

• Svar på tråden 20kg för tung för barnvagn?
  • waersta

En sulky skulle jag ha till en 3åring..

• LeaveMeAlone

jo sulky får det ju bli. skulle kännas konstigt med annat.

någon som är lite mer tålig än någon annan!?

• SaramedM

Jag har M i en race, den har en viktgräns på 25 kilo, hon är i närheten av det men det är inga problem

• Anna81

Kan du inte visa vagnen och försöka prata med sonen om att nu börjar han bli förstor för vagn? Tror det är nyttigt att slippa bagnen.
    Om vagnen tilloch med börjar gå sönder kanske det är dags?
    Lycka till

• lianem

Jag har inget bra svar igentligen. Men en vagn ska ju tåla lite mer än max vikten. Men är den begagnad kan ju dom som haft den före "kört hårt" med den. Kan ju vara en fördel att köpa en ny, eller en nyare begagnad som ser riktigt fräch ut. Vi hade en Emmaljunga softy och den har hållit till 2 barn. Men ingen som vägt över 20 kg. Svårt det där. Men vist ska vagnen tåla mer

• LeaveMeAlone

anna81: saken är den att jag nog tycker att han skulle vara utan vagn, att han borde kunna gå utan. men han uppför sig inte som det. har ett evigt problem med att han rymmer ifrån mig. vägrar hålla handen utan bara kastar sig på marken så fort man försöker. kanske borde skippa vagnen och försöka få bukt på det problemet. men har hållt på så länge nu och verkar inte finnas någon bra lösning. så vagnen är en bra back-up. samt att han fortfarande sover en lång stund på dagen så är svårt att åka någonstans utan.

• LeaveMeAlone

lianem: ja min kille är ju rätt stor för sin ålder och vagnen som var riktigt hel och fräsch då den köptes vart snabbt rätt slut.

• Anna81
    LeaveMeAlone skrev 2007-08-03 08:26:29 följande:
    anna81: saken är den att jag nog tycker att han skulle vara utan vagn, att han borde kunna gå utan. men han uppför sig inte som det. har ett evigt problem med att han rymmer ifrån mig. vägrar hålla handen utan bara kastar sig på marken så fort man försöker. kanske borde skippa vagnen och försöka få bukt på det problemet. men har hållt på så länge nu och verkar inte finnas någon bra lösning. så vagnen är en bra back-up. samt att han fortfarande sover en lång stund på dagen så är svårt att åka någonstans utan.
    Ok då förstår jag
    Men en sulky borde ju finnas med högre maxvikt tycker man, eller nån paraplyvagn. Hoppas att du hittar en som passar
  • SaramedM

Paraplyvagnar har ofta en viktgräns på 15 kilo, jag har letat efter en till M

• LeaveMeAlone

ja saramedM tipsade ju om race som tydligen tål lite mer. synd bara att jag inte har så mycket pengar. ska iväg till landet i helgen så han får klara sig utan då så får jag fundera tills dess hur jag ska göra.

tack iaf.

Svar på tråden 20kg för tung för barnvagn?