• Annastar

Cypern - sunwing resort

Hittade inte min gamla cyperntråd så gör en ny.

17 september åker jag, sambon o dottern (som blir 1 år när vi e där) till cypern. ska bo på sunwing hotell i ett happy baby rum.
    Nån som har erfarenhet av stället (aiya napa) och hotellet? Vad finns där för barnmat och blöjor? Är det mkt dyrare än här?

Flygresan, vad ska man tänka på med en sån här liten? hur underhåller man dom på ett flygplan liksom. Är lite orolig för öronen oxå, tänk om hon får jätte ont?? Hört att man kan ge dom vatten eller nåt vid start o landning?

JÄTTE tacksam för svar och tar gärna emot övriga tips

♥Tindra 060925♥
  • Svar på tråden Cypern - sunwing resort
  • malla76

hej vi åker till sunwingresort sandy bay den 20 augusti. har aldrig varit där så jag puffar på.

• cicci85

Jag har varit på sandy bay, men innan jag fick barn! Väldigt fint är det iaf!

• Annastar

aa sandy bay e d vi ska till ja... ligger väl 2 km utanför aiya napa.
    ingen som varit där? eller som vet va man ska tänka på eller så...

malla76 skrev 2007-08-05 08:37:37 följande:
    hej vi åker till sunwingresort sandy bay den 20 augusti. har aldrig varit där så jag puffar på.
    ♥Tindra 060925♥
  • Annastar

Men ärligt, e det INGEN här som varit på cypern med barn? tänkte kolla oxå vad de har där att bada i. finns det blöjbadbyxor? eller ska man köpa vanliga?
    vore verkligen tacksam om nån ville svara...

♥Tindra 060925♥
  • lillaloppans mamma

Vi åker också den 20 aug till Sunving resort Sandy bay..så jag puffar också men det verkar ju som om ingen har varit där ??

Att djupt älska någon ger dig styrka.Att vara djupt älskad av någon ger dig mod.
  • heffa06

Vi har bott inne i Ayia Napa och varit ute vid Sandy Bay flera gånger, härligt område, grönt och lummigt, ni kommer INTE bli besvikna!!
    Underbart ställe att ha barn på.

Mina barn har använt vanlig badbyxa bara. -och tröja upptill, hatt på huvudet osv.

• Annastar

okej va bra! har du varit där med en 1 åring?
    undrar ju med hur det ska gå på planet... vad ska man hitta på där liksom...

heffa06 skrev 2007-08-07 01:40:51 följande:
    Vi har bott inne i Ayia Napa och varit ute vid Sandy Bay flera gånger, härligt område, grönt och lummigt, ni kommer INTE bli besvikna!!Underbart ställe att ha barn på.Mina barn har använt vanlig badbyxa bara. -och tröja upptill, hatt på huvudet osv.
    ♥Tindra 060925♥
  • malla76

Jag flög med mina tjejer förra året till turkiet då var de 3,5 år och 1,5 år och det gick jätte bra de sov en stund lekte med leksaker man hade med åt och drack tiden bara flög förbi. Så det blir nog inga problem klart de kan bli gnälliga ett tag med det går snabbt över.

• Josse

Vi har varit på Cypern många gånger bla med dottern då hon var 9 mån och sen när hon var 19 mån och den senare resan hade vi även barn med i åldrarna 6 och 12 år. Flygresan har aldrig varit ett problem för minstingen, vi har åkt morgonflyget och då har hon varit pigg och glad och jag gjorde så att hon fick vara lite hungrig tills vi lyfte och när vi landa då fick hon välling som underlättade trycket i öronen och när vi landat och suttit på transferbussen som tar ca 1 timme så har hon sovit och vips har vi varit framme och hon är pigg och glad. När hon varit så liten finns det inga aktiviteter direkt som kan sysselsätta dem men lite leksaker är väl bra och sen är det bara att hoppas att det är glada resenärer runt ikring som kan hjälpa till att roa om barnet skulle bli kinkigt. Till andra resan vi gjorde när hon var 19 mån så hade vi dessutom bokat sittplatser med lite rymligare benplats så Filippa kunde sitta på golvet vid våra fötter och leka, jag vet att en del brukar bädda ner sina små på golvet där också för att sova en stund.

I övrigt kan jag inte svara på några frågor specifikt om Ayia Napa eftersom vi aldrig varit där utan vi har i totalt 5 veckor varit i Protaras.
    Bra att veta är dock att man aldrig får dricka vattnet direkt ur kran och också bra att veta är att man får inte spola ner toalettpappret utan det slängs i en hink brevid.

Trevlig resa!

• Annastar

tack för svaren! nej att man inte ska dricka kranvattnet vet jag, men det där med att inte spola ner pappret, gäller det på alla hotell då? Ja det ska nog lösa sej. frågan är vad hon ska bada i? alltså vi har ju solskyddskläder hon ska bada i, men ska hon ha badbyxor under, eller ska vi köpa badblöjbyxor att ha med eller vanlig blöja eller ingenting??

vad tror ni?

♥Tindra 060925♥
  • Josse

Generellt sett så bajsar inte barn i vatten oavsett hur små de än är men blöjbadbyxa är ju bra och sen en långärmad tunn tröja ovanpå går utmärkt att bada i. Naken fungerar också.

• Annastar

haha hrmm men tindra bajsar rätt ofta när hon badar i badkar ja vi har som sagt solskyddskläder till henne men frågan e vad man ska ha under dom.

♥Tindra 060925♥
  • Annastar

just det, hur e det med barnmat o blöjor? är det lätt att få tag i sånt? har nestle barnmat där?

♥Tindra 060925♥
  • Kallelalle

Hejsan!
    Vi var på Sunwing Sandy bay i maj i år med våra tvillingkillar som då inte hade hunnit fylla 2 år. Allt var toppen. Vi bodde också i ett Happy babyrum och hade beställt ett babypaket (stol, säng och vagn) till våra killar. Det var jättesmidigt. Allt nödvändigt som vi behövde fanns på plats. Man behöver inte lämna stället om man inte vill då allt finns tillgängligt. Blöjor och barnmat finns det gott om. Våra killar åt lagad mat så jag såg inte så noga vilken märke på burkmaten som det var. Kan ha varit Hipp och Nestlé. Välling tror jag också fanns. Tja hur man underhåller en ettåring på flyget kan jag inte svara på men vi hade gjort plockmat till våra killar som de fick pilla i sig och det tog lite tid. Tyckte det enda negativa med hela resan var att personalen på planet inte var speciellt service minded....lite buttra om man säger så. Men i det stora hela så var resan toppen och verkligen att rekommendera för andra som vill åka utomlands med små barn. Lycka till och trevlig resa!

• Gurkan36

Jag har oxå varit där och det är fint och bra fast ganska dyrt. Sanden och vattnet är jättefint och ett kanon poolområde så ni kommer få det kanonbra.

• Annastar

tack oj fanns där verkligen välling? det måste vi kolla upp, har hört att d inte finns på många andra ställen. vore ju skönt att slippa kånka med det. man vill ju ha så lite packning som möjligt.

♥Tindra 060925♥
  • Sus69

Annastar: Jag och mina barn var på förra året och nu i juli på Cypern.. Blöjorna därnere var ganska dyra, tycker jag, så jag rekommenderar att ta med hemifrån Sverige.. Förra året då min minsta var 1år, badade hon i en aguanappie, som jag köpt på barnens hus, funkade kanon!

• CoCl

Jag har varit där två år i rad och åker om en vecka i gen med mina barn som nu är 29 mån och 10 veckor. stället är perfekt för barn familjer.
    Men så mycket barnmatts burkar har jag inte sett mest var det fruktpure och väling sorter fans en del nan trorjag men inte semper + en del andra jag inte kände igen blöjor fanns små dyra paket, Detta är ju på hotellet vad det finns i affärer utan för vet jag innte men själlv är jag bekväm på semestern och vill inte springa runt och leta barn mat och blöjor.första gången jag åkte var tösen 5,5mån och jag hade med burkmat till henne + väling la det i resväskan funkade bra. blöjor la vi i vagnen funkade också bra
    trevlig resa.

Svar på tråden Cypern - sunwing resort