• Anonym (utländska)

symboler

Såg en trollslända.
    Vet någon om den insekten har en betydelse?
    En sådan flög runt i ca.15min runt vår gräsmatta, systematiskt i en form som var ett L.
    Har alltid velkat få ett tecken, men det kändes konstigt att det var en sådan insekt jag varit rädd för som liten. En tant saa att dom kan flyga in i öronen,var livrädd för dem.

På en healingsida försökte jag läsa om dess betydlse. Men förstår inte alla ord exakt.

• Svar på tråden symboler
  • Anonym (Änglamamma)

Har ingen aning faktiskt. Men ca ett halvår efter vår son dött så satte sig en trollslända på min hand. Jag kände direkt att det var ett tecken, en hälsning från min döde son.

Kram

• MrsT

Jag tror det var ett tecken även om jag inte vet om och vad trollslända just står för. Men känner man i sitt hjärta att det är et tecken så är det så! Dom finns hos er alla dar, men det visste ni väll.. Kramar till er alla

• Anonym

eller så var det bara en trollslända som var ute och flög så som trollsländor gör och de brukar flyga så?

• Anonym

Tecken?! Ehhh, måste det vara ett tecken?

• MrsT

KLart att det inte måste vara ett tecken, men i sin sorg kan det vara skönt att att få se ett tecken. Det handlar naturligtvis om vad man tror. TS om du tror på att du kan få tecken, så får du det.

• Anonym (förstår)
    Anonym skrev 2007-08-03 18:07:21 följande:
    Tecken?! Ehhh, måste det vara ett tecken?
    Det är det om man tror det. Vad är det som är så fel med det?
  • Förhoppningar

I boken "Djurens språk" av Carina Solöga står om just trollsländan;
    Du har en andlig gåva. Använd den.

Hoppas det kan vara till glädje.

• Anonym (utländska)

Förhoppningar:
    Ojdå, det var inte första gången jag hört det. Men dehär känndes ju bra att höra. Tack.

Trollsländor flyger ju omkring ganska ofta, men att denna flög i ett mönster tyckte jag var konstigt.

Svar på tråden symboler