• Loviza

Tips på fina sånger till namngivningsfest!?

Vi ska ha namngivningsfest till min dotter och en sångerska ska sjunga litegrann.
    En låt vi tänker ha är "Mitt lilla barn" av Jojje wandenius.
    Jag behöver tips på flera vackra sånger man kan ha. Ska gärna handla om barn förstås. För jag känner mej helt hjärndöd och kan inte komma på någon..

Så, kommer ni på någon bra låt/låtar?

• Svar på tråden Tips på fina sånger till namngivningsfest!?
  • Ninni68

Vi hade namngivning i mitten av juni. Jag sjöng själv för vår son, två sånger av Barbro Lindgren och Georg Riedel, "Lilla hand" och "Du lilla barn". Jag förälskade mig i båda och kunde inte välja vilken jag skulle ta, och eftersom Lilla hand är väldigt kort sjöng jag dem i ett svep. Det blev jättefint. De finns med på en cd som heter "Nu sjunger näktergalen", finns ett nothäfte till också.

Jag tyckte också att det var svårt att komma på bra låtar, men har turen att ha en musiklärare som närmsta granne .

• Loviza

hmm, vet inte om jag har hört dem men jag ska defenitivt ladda ner dem på stuns. Tack

• Loviza

nån som har nå mer förslag?

• Kristina E

Jag har hört en sång av Lisa Nilsson som heter nåt i stil med Fem fingrar som handlar om att man ska ta hand om sitt barn, skydda det och så. Jag kommer inte riktigt ihåg den men minns att jag tänkte att det vore en bra dopsång när jag hörde den.

• GränslösKärlek

"Välkommen till jorden" hade vi på lillkillens dop. underbart fin obs risk för tårar ;)

• Emma La

Här är en fin dikt som vi hade på vårt namnkalas. Vet inte vem som skrivit den.
    Så kom du då till oss du älskade barn
    och grep våra hjärtan med kraft.
    Med ens fick allting mera mening,
    långt mer än det någonsin haft.

Du ler så du strålar, din själ lyser klar,
    du fångar all ömhet omkring.
    Små fötter och fingrar, din hud och din doft,
    så underbart skapat allting.

Ditt liv skall vi följa och finnas för dig
    och dela din glädje och sorg.
    När skuggorna hotar ditt solsken,
    är vi din trygga borg.

Idag vill vi visa för vänner och släkt,
    den gåva vi fått att bevara;
    Ett fantastiskt barn att få älska,
    en lycka för stor att förklara.

• törnrosen

emma la:
    Jessica Marie Nilssons "Älskade barn" . den finns på dopguiden.se både text oxh musik om ni vill lyssna!

den hade vi på vårat dop. jag gråter alltid när jag hör den

Svar på tråden Tips på fina sånger till namngivningsfest!?