• Powerlina

ung eller gammal mamma?

hej hej.. vad tycker ni om tjejer som får barn som unga ca 15-20 år och förälldrar som är ganska gamla ca 30 år och uppåt?

• Svar på tråden ung eller gammal mamma?
  • hannahlilla

Har inget problem med något utav det, lägger mig inte i andras liv, vill dom ha barn så vill dom, åldern är inte allt.
    Fick barn när jag var 16.

Elvira, 19/3-07.
  • abnocto

Tycker man väljer sitt liv och klandrar ingen annan. Vissa lever livet före barn andra efter Jag levde först och blev mamma när jag var 30. Nu ser jag fram emot en lugn pension med många resor..... Har aldrig ångrat mig.

• BusGrogg

Finns väl inget som är mer rätt än det andra, alla människor är olika och skaffar också barn i olika åldrar.

• Im Fabulous

Många menar ju att man missar så mycket om man får barn när man är ung. Att man borde resa innan, "leka av sig" osv.

Jag för min del hade besökt 45 olika länder världen över innan min 17-årsdag.

allas liv ser olika ut, tycker att man får göra precis hur man vill.

• MrsNelson

det där tycker jag är väldigt individuellt, det går inte att gå efter åldern. Men jag vet inte om jag tcker att man är en gammal mamma om man är 30....

• Im Fabulous
    MrsNelson skrev 2007-08-03 13:40:32 följande:
    det där tycker jag är väldigt individuellt, det går inte att gå efter åldern. Men jag vet inte om jag tcker att man är en gammal mamma om man är 30....
    Det är väldigt relativt. Jag tycker inte heller att man är en gammal mamma om man är 30. Jag tycker inte heller att man är ung mamma om man är 20.
  • lokacitron

Man är väl inte gammal om man får barn när man är 30 år.

• MrsNelson

nä precis!

lokacitron skrev 2007-08-03 13:42:08 följande:
    Man är väl inte gammal om man får barn när man är 30 år.
  • solrosblad

Nä, då är jag verkligen gammal...jag är 39 och fick mitt 5e barn i våras

Åldern spelar ingen roll, huvudsaken är att man kan ta hand om sina barn på bästa sätt...massor med kärlek och trygghet

• MrsNelson

så sant!!!

solrosblad skrev 2007-08-03 13:44:37 följande:
    Nä, då är jag verkligen gammal...jag är 39 och fick mitt 5e barn i våras Åldern spelar ingen roll, huvudsaken är att man kan ta hand om sina barn på bästa sätt...massor med kärlek och trygghet
Svar på tråden ung eller gammal mamma?