• Anonym (ej kräsen)

Nöt eller blandfärs

Är så satans irreterad, inget jag gör duger!
    Oki om det är hamburgare man ska göra, då är det en jävla skillnad på bland och nötfärs och jag vill med ha nöt, men när det är taccos, då spelar det väl för h-e ingen roll ELLER???

• Svar på tråden Nöt eller blandfärs
  • Anonym

om du äter både gris och nöt så är det väl inga problem

• 311uus

Jooooo, blandfärs är nermalt äckligt roadkill.... Vem vill ha bävertassar i sin taco??

• Anonym

Jag skulle inte ens känna skillnad på smaken på bland o nötfärs i tacos.

• Anonym (ej kräsen)

Asså jag är inte dum i huvudet, jag tycker med nöt är godare egentligen till mkt men va f-n, i taccos tycker jag det är skit samma likosm och är man en stor familj är det ju svindyrt!

• 311uus

Antagligen inte jag heller... Bara utser mig själv till gourmet!

• Janlin

Blandfärs går alldeles utmärkt att ha till tacos tkr jag!

• Razzla

De beror nog lite på var i landet man bor.. Är född norrlänning och vi åt nog nästan bara nötfärs och skulle aldrig kunna tänka mig att äta annan färs (tja ren och älg med då) men sen när jag flyttade ner till söder så var ju plötsligt nötfärs mycke dyrare och ovanligare så då blev de bara så att jag bytte till bland även om jag tyckte de smakade urk i början.. nu äter jag både ock

Om jag kunde skulle jag ta en del av din sorg och sprida den i vinden.
  • Anonym (ej kräsen)

Jag har alltså tagit fram ett kg blandfärs men min kära sambo sa han köper med nötförs hem för det passar inte!

• TessaLisa

I norra norrland är vi kräsna. Butikerna får knappt sälja sin blandfärs alls, så det mest som säljs är nötfärs och nötfärs är det enda som duger i mitt kök!
    Inget äckligt fläskkött i mina biffar eller i min tacos!

Drink Coffee. Do Stupid Things Faster With More Energy
  • elink

Det beror väl på hur mycket man bryr sig om midjemåttet. Nötfärs är ju oftast bara max 10 % fett. Blandfärs har ju alltid ca 30 % fläskfärs i sig och är därför rätt mycket fetare. Men det blir oxå ofta godareoch fylligare smak då fett ju är en smakbärare. Själv köper jag bara nötfärs eftersom man behöver tänka på kilona......

Svar på tråden Nöt eller blandfärs