• A flikka

Mitt öra!? (inget för känsliga)

har under en period (kanske 2 veckor) haft otroolig klåda i örat. Det kliar hela tiden och nu svider det för att jag kliat så mycket. Ibland blir det lixom "blött" i örat.. som jättelös öronvax och ibland som vatten nästan. Det killar och kliar helatiden :/.
    I och med att det kliar så mycket i tid och otid kliar jag med fingrarna och det luktar jätteilla ur örat (tycker jag) nästan som blåmögelost ibland. har testat att lukta på det andra örats vax men det luktar "vanligt".
    Försökte söka på vårdguidens hemsida men hittade inget som verkade stämma. Vad kan det vara??? Svamp eller???
    Nån som har varit med om liknande?
    Tacksam för svar.

• Svar på tråden Mitt öra!? (inget för känsliga)
  • imaj

Det kan vara eksam... det vet jag att min mamma hade för ett tag sen. Du borde nog gå till läkaren...

Lycka till!

• HellviHumle

Kanske skulle höra med vårdcentralen?

• A flikka
    Mylla skrev 2007-08-03 21:44:52 följande:
    www.sjukvardsradgivningen.se/artikel.asp?Cate...sjukvardsradgivningen.se/allakapitel.asp kanske är det här? Hittade bara det som verkade stämma
    Oj, tack. Det stämde ju precis :P
    Men det stod aldrig vad man skulle göra :O. Tror ni man kan använda revaxör och sen bara låta det vara, hur mycket det än kliar? eller ska jag bara lämna det som det är.?
  • marna

ne du ska uppsöka läkare, aldrig bra att låta det vara då man inte vet vad som e fel, kan ge permanenta skador kan jag tro

• Mylla

Kolla på vänstersidan under punkt tre, "Vård och behandling" Där står det mer

• Thursday

Tja, vad man ska göra?

Det står så här:

"Om eksemet inte blir bättre, eller om man märker av andra symtom ? som att det börjar rinna vätska från örat, att hörseln påverkas, att man får feber, att man får kraftig huvudvärk eller att örat blir rött, svullet, varmt och ömt ? bör man kontakta läkare."

• HellviHumle

Det var enkelt. Köntakta läkare!

Thursday skrev 2007-08-03 22:05:22 följande:
    Tja, vad man ska göra?Det står så här:"Om eksemet inte blir bättre, eller om man märker av andra symtom ? som att det börjar rinna vätska från örat, att hörseln påverkas, att man får feber, att man får kraftig huvudvärk eller att örat blir rött, svullet, varmt och ömt ? bör man kontakta läkare."
  • Belana

Kontakta din vårdcentral. Örat är känsliga saker.

• A flikka

Tack för era svar :) Tror jag behandlar med revaxör och om det inte hjälper får jag gå till vårdcentralen :). Älska FL.. här får man svar på det mesta! Guld värt.

• fialottabus

Låter som extern otit. Du behöver öronsalva. Ring VC i morgon. Det är ingenting du kan fixa själv. Lycka till!

• blackangel

Jag brukar få Terracortril utskrivet när jag har problem med eksem i örat.
    Men det är på recept, så ta kontakt med läkare på vårdcentral eller öronmottagning och låt dom titta på det.

Svar på tråden Mitt öra!? (inget för känsliga)