• Jontefjonte

Bästa campingen ni varit på??

Godkväll...Jag är jättenyfiken på att höra om er bästa camping! Vad den heter, var den ligger och motivering till varför den var bäst.

• Svar på tråden Bästa campingen ni varit på??
  • sakaij

Rullsand i Gävle. Stranden är såååå underbar. Som att vara utomlands. Långgrunt med små sanddyner mitt i. Perfekt när man har små barn. Den långgrunda stranden gör ju att vattnet är jättevarmt.

http://www.rullsand.se/

• nelie

jag måste nog säga Lysingsbadet i min hemstad Västervik. Poolområde med vattenrutschbanor, minigolf o.dy. det är fint och fräscht och det finns affär och restaurang på området, samt hav runtom och fina öar. ok förbindelse in till stan med buss. fina stugor, lekplatser för barnen och har sett att de ofta har hoppborg och lite såna kul grejer.

• bluebride

böda sand på öland. Sveriges största camping, med egen restaurang, frisör och affär osv osv. värt ett besök och härlig sandstrand

• Jontefjonte

fler campingar?????????

• Cissi linde

Jag skulle säga lysingbadet i västervik!!!! Har varit på böda och det är också fint men jag tycker lysingbadet är bättre. FInare miljö och det känns större även fast strande en klart finast på öland.

Ta en dag i taget!!!
  • Anna1111

Böda Sand på Öland, Gustavsvik i Örebro var OK även fast det inte fanns något hav eller en sjö i anslutning till campingen, det fanns istället ett äventyrsbad. Vita Sandars camping i Mellerud vid Vänern var också bra.

• Jontefjonte

finns det ännu flera?

• Myslan me Zac

Jag har besökt många fina campingar, en del är redan nämda här men har en del till jag tycker är bra, Daftö i Strömstad med pool, eget tåg för barnen, piratuppträdande nästan varje kväll, skattjakt och mycket mera. På öland tycker jag Ekerums är bäst, har varit på Böda men tycker bättre om Ekerum. Lidköpings camping är också kanonfin.

• klaas

Furusjöns camping mittemellan Åmål och Mellerud i Dalsland är en riktig pärla! Inget för hålligångaren,men som sagt en pärla.

• A flikka

Lysingsbadet i Västervik. Vi åkte dit varje sommar när jag var liten så det är lite nostalgiskt. Finns vattenbassänger/rutchkana även strand. Några små butiker/livsmedelsbutik. Ibland är det även disco/dans för stora som små. Campingen är JÄTTETOR och ligger i Västervik

• piixelslyna

skagens camping tycker jag om. (inte den i danmark)

• Jontefjonte

Har själv varit på Ekerums Öland och Lysingsbadet i Västervik. Tyckte om båda två. På Ekerums hade vi guldplats vid lekplats, hoppland, pool med havsutsikt. På Lysingsbadet låg vi mer inklämda och hade sämre väder. Så då får man ju inte den där semesterkänslan.
    Har läst om Daftö och känt att vi nog kan sticka dit. Ska finnas någon större fin i Uddevalla också. Vill prova Mölle i Skåne.
    Syrran har börjat snacka om Kapelludden i Borgholm, Öland. Någon som varit på den?
    Någon bra camping i Karlskrona trakten?

• Royalisten

Skiverens camping i Skagen,Danmark

• Daimis

puffar lite ;)

Vi har varit på kapelludden... fin camping med platser vid havet, men katastrof strand, iaf då vi var där. Den var inte alls städad o det gick inte att bada där.... 
    Böda är bra! Fin strand och man har ALLT på samma ställe....restauranger, affärer mm och en massa kul för barnen.

Mysigaste på öland tycker jag ändå eriksöre är. Liten fin strand, platser nästan på stranden, affär o lek. Lummig o lugn :)

Iår blir det västkusten tror jag....men vet inte var...så jag hoppas på många fler svar här ;)      

• ugglan

Är det någon här som tältat på dessa eller andra bra campingar? Eller har alla husvagn?
    Vi har just köpt ett stort familjetält och tänker oss några utflykter i sommar..

Vi har flera gånger hyrt stuga på Leksand strand camping. Ligger såå fint utmed Siljan och alldeles intill sommarland. Restaurang och pool med vattenrutchkana finns samt såklart strand. Det brukar stå en hoppborg  uppställd också å så är det ofta liveuppträdanden på kvällarna. Sen kan kan man promenera in till Leksands stadskärna. 

• Alecto

I Danmark - Bösöre Camping på Fyns västkust. En femstjärning camping med lekplats, minizoo, badland och fantastiskt strand. Bra kök och duschutrymmen, fräscht och rent.

enda nackdelen var att på första platsen vi låg på (tältade) var det flymyror överallt pga ett bo.. men vi fick byta och då var det inga problem.  

Svar på tråden Bästa campingen ni varit på??