• kodak

Svullen halsmandel och sår i munvinkeln

Har väldigt ofta dessa två saker tillsammans, bara på vänster sida av munnen/svalget. Det känns som att halsmandeln är förstorad och det gör ont när jag sväljer, dricker vatten osv. Såret/sprickan i munvinkeln vägrar läka, och gör så att jag inte kan öppna munnen för att se hur det ser ut i halsen. Kan ha så i några veckor i sträck sedan kan det vara bra ett tag för att komma tillbaka senare. Någon som haft liknande? Känner mig inte sjuk, har inte feber eller något sådant men ont i halsen och ibland utanpå (andra lymfkörtlar).

• Svar på tråden Svullen halsmandel och sår i munvinkeln
  • Nia78

Kan vara en halsböld beroende på hur det ser ut inne i halsen prova att gegga på vaselin eller nåt i mungipan så att du kan gapa och titta.

• kodak

Okej, nu har jag lyckats kika lite. Den är svullen, röd och det är grön/gula prickar på den. Även gomspenen är lite röd. Jag har i flera månader hittat såna där små prickar bakom kindtänderna och trott att det är mat som fastnat och typ ruttnat...Blä, dom luktar verkligen as. Men då antar jag att det är bakterier? Ska ringa vårdcentralen på måndag för jag antar att detta inte går över av sig självt?

• kodak

Det är liksom hål i själva halsmandeln där prickarna sitter..ser ut som ett nät nästan.

Svar på tråden Svullen halsmandel och sår i munvinkeln