• Anonym (Ovetande)

Svider i urinröret??? Samt blåsor...

Det svider i urinröret när jag håller handen med lite tryck mot röret.. Varför gör det så? Kollade urinvägsinfektion för någon månad sedan när det uppkom men då visade det sig inget.

Har även små blåsor på undersidan magen ner mot behåringen. Vet inte alls vad det kan vara. Har varit hos läkare angående blåsorna men de har inte kunnat sagt ngt.

• Svar på tråden Svider i urinröret??? Samt blåsor...
  • kenny79

har du kollat dig för klamydia ?
    eller gör så att du kollar för alla sjukdommar så snart du kan
    för många av dessa e ju farliga å gå med för länge

lycka till

• Anonym (Ovetande)

Har kollat klamydia och urinvägsinfektion... Har gått med detta säkert ½ år...

• Anonym (Ovetande)

Men det kommer väl och går?

Har kännt så här en längre stund nu... Blåsorna ser ut som värmeutslag ungefär...

• isisisis

Ja herpes kommer och går i intervaller.
    Man kan vara symtomfri i 10 år.
    Eller så kan man få utbrott så fort man får skavsår...
    Men när väl blåsorna är där kan det ta en vecka innan de försvinner.
    Ett tips är att skölja med vatten direkt efter toabesök.
    Om det är riktigt illa finns xylocainsalva som är smärtstillande.

• Anonym (Ovetande)

Blåsorna har varit där i månader, så herpes tror jag inte..

Sköljer alltid med vatten efter toa-besök..

• Anonym (Ms.H)

Herpes far du inte direkt pa magen ner mot beharingen dock. Jag har herpes och det far du mer i slidoppningen, pa blyglapparna och inat, och det gor fruktansvart ont nar man har blasor. Det vara i ca 1v men for att fa bort dem maste du ata medicin. Typ Valtrex eller liknande.

Ang. urinroret kan det vara nagon form av sjukdom, har du testat for alla konssjukdomar? Du sa att du inte hade urinvagsinfrektion va? Du kan ju kopa stickor pa Apoteket o kolla det om jag inte har for mig fel.

Om du tror att blaserna ar varmeslag forsok att pudra dem med barnpuder och se om dem torkar ut. Forsok att halla dem fria fran klader sa mycket som mojligt eller inte atsittande och om det ar vid trosorna, kla dig i bomullstrosor sa det kan "andas".

Konstigt att dem inte kunde saga vad det var nar du sokte for det? Gick du till en vanligt Dr eller Gyn? Du kanske skall uppsoka for det igen.

• Anonym (Ovetande)

Kanske på sin plats att berätta att jag är man Så trosor använder jag inte dagligdags *L*

Jag var hos en doktor som tog proverna..

• Anonym (Ms.H)

Det kan vara vartor, det finns en STD som ar varre an herpes vilket ar vartor och dem har man for alltid, hade en rumskamrat som fick detta och det far man leva med hela livet. Jag hade gatt och kollat mig hos Gyn.

Eftersom du ar anonym visste jag inte att du var Man.

• Anonym (Anna)

Anonym (Ms.H) skrev 2007-08-05 20:41:48 följande:

Det kan vara vartor, det finns en STD som ar varre an herpes vilket ar vartor och dem har man for alltid, hade en rumskamrat som fick detta och det far man leva med hela livet. Jag hade gatt och kollat mig hos Gyn. Eftersom du ar anonym visste jag inte att du var Man.
    Den könssjukdomen du pratar om med vårtor är Kondylom. Den är inte värre än herpes. Man blir varken av med kondylom eller herpes. Båda sjukdomarna har man hela livet. Jag har båda två, men fick jag välja att bara ha en av dessa skulle jag välja kondylom. Herpes är mycket värre (för mig i allafall)med blåsor som gör svinont, ont i lederna, ont i benen, ja ont överallt :( Kondylomen är bara vårtor, precis som handvårtor eller fotvårtor, endel kan få besvär av dem om dom blir för många, men annars finns dom bara där och gör inget större väsen av sig.

Till trådstartaren kan jag bara säga att det låter inte som kondylom, det får man inte blåsor av. Herpes får man blåsor av och herpes utbrott kan man få vart som helst på kroppen, det behöver heller inte göra ont med herpes så det skulle det kunna vara. Men eftersom dom är där hela tiden så verkar det lite konstigt. Herpes blåsor brukar komma och gå. Kanske är du allergisk mot något? Tvättmedel, sköljmedel, eller tvål kanske? det bästa är väl att gå till en läkare som kan reda ut vad det är för något. Lycka till!
  • Anonym

Har de kollat om det är hudsjukdomen Lichen Ruber, kan svida i urinröret och ger blåsliknande hudutslag.

Be dem kolla de och Lycka till

• TheMilky

Herpes. Mitt första utslag resulterade i 40 graders feber, muskelkrämpor och blåsor ÖVERALLT, även i urinröret. Om det är jobbigt för dig att kissa, så kissa i en balja med varmt vatten. Lite äckligt, men det dämpar smärtan.

• TheMilky

Anonym (Anna) Man kan faktiskt bli av med en av dem. Jag hade kondylom, men den slogs ut av herpesen. Inte för att den andra var bättre, men ändå.

• Anonym (Ms.H)

Nej, det ar inte Kondylom jag pratar om.. det finns en STD som heter Warth... Vartor, som man kan fa och dem ar varre an Herpes for dessa vartor har man hela tiden, inte som med herpes dar blasor forsvinner.

• Anonym (Anna)
    TheMilky skrev 2007-08-06 09:20:39 följande:
    Anonym (Anna) Man kan faktiskt bli av med en av dem. Jag hade kondylom, men den slogs ut av herpesen. Inte för att den andra var bättre, men ändå.
    Ja, du har faktiskt rätt i att det försvinner tids nog, skrev nog lite snabbt utan att tänka efter. Sedan kan man, så vitt jag förstått, bli smittad igen och då få tillbaka det.

Ms.H: Har aldrig hört talas om en STD som heter Warth, men kondylom är ju vårtor, är det verkligen inte det du tänker på?
  • Anonym (Anna)

Sökte lite på internet ang. warts och det enda jag hittar är kondylom. Kondylom är ju som sagt vårtor och vårtor är ju warts på engelska. Kondylom orsakas av HPV virus. Läs mer på sjukvårdsrdgivningen. www.sjukvardsradgivningen.se/artikel.asp

• Anonym (Ovetande)

Det svider bara på morgonen vid morgonurin eller om jag håller fingret med tryck mot urinröret. Annars är allt ok.. Blåsorna varken kliar eller gör ont. Men de är irriterande. Är stora som udden på en penna och ser ut att vara vätskefyllda..

• Anonym (Ms.H)

Anna: Jo, det ar nog det jag menar da. Jag visste inte vad det hette pa svenska,har bara hort det pa engelska.

TS: Jag tycker iallafall du skall uppsoka en gyn for att kolla bade blasor och att det gor ont nar du kissar, aven om det bara ar pa morgonen.

Ring o bestall tid sa kanske du far svar pa vad det kan vara.

Svar på tråden Svider i urinröret??? Samt blåsor...