Anonym (Ms.H) skrev 2007-08-05 20:41:48 följande:
Det kan vara vartor, det finns en STD som ar varre an herpes vilket ar vartor och dem har man for alltid, hade en rumskamrat som fick detta och det far man leva med hela livet. Jag hade gatt och kollat mig hos Gyn. Eftersom du ar anonym visste jag inte att du var Man.
Den könssjukdomen du pratar om med vårtor är Kondylom. Den är inte värre än herpes. Man blir varken av med kondylom eller herpes. Båda sjukdomarna har man hela livet. Jag har båda två, men fick jag välja att bara ha en av dessa skulle jag välja kondylom. Herpes är mycket värre (för mig i allafall)med blåsor som gör svinont, ont i lederna, ont i benen, ja ont överallt :( Kondylomen är bara vårtor, precis som handvårtor eller fotvårtor, endel kan få besvär av dem om dom blir för många, men annars finns dom bara där och gör inget större väsen av sig.
Till trådstartaren kan jag bara säga att det låter inte som kondylom, det får man inte blåsor av. Herpes får man blåsor av och herpes utbrott kan man få vart som helst på kroppen, det behöver heller inte göra ont med herpes så det skulle det kunna vara. Men eftersom dom är där hela tiden så verkar det lite konstigt. Herpes blåsor brukar komma och gå. Kanske är du allergisk mot något? Tvättmedel, sköljmedel, eller tvål kanske? det bästa är väl att gå till en läkare som kan reda ut vad det är för något. Lycka till!