Hur mycket jollrar eran 2 månaders bebis?
Jag undrar precis det som rubriken säger...
Jag undrar precis det som rubriken säger...
Ingenting alls. Möjligen små gälla tjut någon gång ibland. Hon var närmare 3 månader när hon började göra medvetna ljud. Och sånt där riktigt barnjoller kom inte förräns vid 6-7 månader.
Ok! Började nästan bli orolig. Fick ett mail från pampers (tror jag...) där stog det att barnet kunde jollra hejvilt nu och det gör inte våran son. Han ger i från sig lite ljud i bland men det är inget joller direkt...
Min tjej är nu tre månader och varje vaken stund jollrar(pratar) hon. Det går inte att få tyst på henne. Hon började väl när hon var två månader men inte lika ofta som nu. Nu är det hela tiden. Hon kommer nog bli en riktig pratkvarn när hon är stor.
Hej hej,
vår son jollrar som besatt och har gjort det rätt länge. Han är 2 1/2 månad, men vi har några kompisar som fick samma dag som vi (också en kille) han säger inte ett knyst... Möjligtvis grymtar han till ibland. Så det är nog himla olika det där.
Tess
Samma som Ellalilla
vår son är 2 månader och jollrar ut av bara den *jätte mysigt*
Men ni som har barn som jollrar hela tiden, pratar ni med dom konstant? Jag pratar en del med min son men han jollrar inte speciellt för det...
Vår kille jollrar en hel del. Men båda vi föräldrar var tidiga i tal, men lite senare fysiskt.
Vi pratar nog inte mer än någon annan med honom.
Man behöver nog inte oroa sig om ens barn inte följer pampersbreven. Alla är olika.
Vår dotter är 2 månader och ÄLSKAR att prata med oss. Hon låter, sedan vill hon att vi ska "svara" med samma ljud, hon blir fullständigt överlycklig och kan hålla på med detta långa stunder i taget.
Nja vi pratar inte alltid med honom... han brukar ligga och jollra och skratta själv när han ligger på golvet. Så vi är inte alltid med honom.. skulle bli rätt så påfrestande.
Kramisar
Tess
Vår dotter börja ha ljud för sig redan vid två veckor gammal,hon har haft långa "diskussioner" me oss sen dess!Tycker så om hennes prat då hon har mycke o säga hon blir säkert en pratkvarn som stor!De där dom skriver i pampers ska du nog int bry dig om för alla barn e så olika!På sammma sätt som vi vuxna också e olika!
Vår son är 2 månader på måndag men han jollrar inte särskilt och det är inget som oroar mig vi är ju alla olika. dottern var ungefär likadan men nu pratar hon hela tiden istället hehe.. oroa dig inte vännen och jämför inte med andra barn