• Rättfram

Är du en ensamvarg?

Ja, berätta:)

• Svar på tråden Är du en ensamvarg?
  • isisisis

Ja,det kan man nog säga.Även om jag ibland vill ha sällskap.
    Jag har tagit hand om mig själv och stått mig själv närmast så länge jag kan minnas

• sommarblomma

Jo,har tagit hand om mig själv som liten då mamma jobbat...är fortfarande det..även bland sällksap ibland!

• beEMbe

Ja det är jag nog. Jag kan skita i å svara i telefon bara för jag inte orkar vara social.

• Gabriella S

Ja, det är jag på många sätt. Jag trivs väldigt bra i mitt eget sällskap, och jag har egentligen inget behov av andra människor. Jag har även alltid föredragit individuella uppgifter och idrotter. Jag HATADE grupparbeten och lagsporter i skolan - BLÄÄHH!

Men samtidigt så KAN jag vara social när det krävs av mig; det är inte så att jag är blyg heller. Jag har t.ex. inga problem med att mingla med främmande på ett party, underhålla en bordskavaljer, hålla ett föredrag eller ge god service i serviceyrken. Men - då spelar jag mera en "roll" som jag har lärt in och övat på.

• Trynträ

Ja, vill oftast vara själv eller med min partner. Är inte så mycket för att hälsa på folk utan gör det mest för att man måste vid släktmiddagar och så. Däremot gillar jag att träna i grupp men inte att behöva släpa med nån till träningen.

• Chaia

Ja det är jag. Tycker att det är jättejobbigt när jag tvingas vara social med andra. Vissa människor umgås jag gärna med, min familj och några vänner, men annars är jag helst ensam.

Oh you dark one - Eternal outsider - Caught in the spider's web you've spun
  • Chaia
    Trynträ skrev 2007-08-04 18:21:51 följande:
    Ja, vill oftast vara själv eller med min partner. Är inte så mycket för att hälsa på folk utan gör det mest för att man måste vid släktmiddagar och så. Däremot gillar jag att träna i grupp men inte att behöva släpa med nån till träningen.
    Lustigt det där med träningen. Jag tränar också gärna i grupp, men inte med någon bekant. Däremot pratar jag sällan med någon i träningsgruppen. Jag gör mitt och går hem liksom. 
    Oh you dark one - Eternal outsider - Caught in the spider's web you've spun
  • Gabriella S

Trynträ/Chaia: det där har jag aldrig förstått, att man som tjej förväntas gå två-och-två på de flesta aktiviteter. Träning, kurs, resa, dansställe... Ja, till och med på toaletten!

Jag har alltid trivts med att gå ensam och i mina egna tankar, utan att behöva ta hänsyn till någon annan, kompromissa om allting och upprätthålla en - ofta ansträngd - konversation.

Det är en av fördelarna med att bli äldre (jag är 40+), att det där inte är lika stenhårt längre. Det finns många "tanter" som går ensamma. Men när man var ung, så tyckte folk att man var konstig om man gjorde det. "Går du SJÄLV???!!!" sa de, och så tittade de på en med den där "hon är konstig"-minen...

• garib

ja,jag trivs bra ensam.det var lite jobbigt när jag bodde utomlands för där skulle man vara så social.

• luckysun

Ja visst. Min Pappa blir galen på mig då han inte tror det är bra för mig att bara umgås med min fästman. ;)
    Min mamma gick bort för några år sedan så egentligen borde jag vara mer social men tycker om att vara hemma och mysa.

Mina tjejkompisar från gymnasiet har flyttat utomlands och gift sig och bor utomlands så det blir mest mail-kontakt med dem.

• Trynträ

Ja det där med att gå på toaletten tillsammans har jag inte heller förstått. Ska jag gå på toa vill jag vara själv. Ser det som en tonårsgrej och inte en vuxengrej. Vuxna som går på toa tillsammans är skumma tycker jag. Det går ju knappast fortare för att man är två och trängs.

Sen kan jag tycka det är skönare att äta själv istället för att torrprata med nån man knappt känner eller inte orkar vara social med.

Gabriella S skrev 2007-08-04 19:11:15 följande:

Trynträ/Chaia: det där har jag aldrig förstått, att man som tjej förväntas gå två-och-två på de flesta aktiviteter. Träning, kurs, resa, dansställe... Ja, till och med på toaletten!Jag har alltid trivts med att gå ensam och i mina egna tankar, utan att behöva ta hänsyn till någon annan, kompromissa om allting och upprätthålla en - ofta ansträngd - konversation.Det är en av fördelarna med att bli äldre (jag är 40+), att det där inte är lika stenhårt längre. Det finns många "tanter" som går ensamma. Men när man var ung, så tyckte folk att man var konstig om man gjorde det. "Går du SJÄLV???!!!" sa de, och så tittade de på en med den där "hon är konstig"-minen...
  • Gabriella S

Trynträ: ja, eller hur! Jag har till och med varit med om på arbetsplatser, att väninneparen alltid skulle gå två på toaletten, sitta i båsen bredvid varandra och prata och fnittra medan de kissade! Och då snackar vi inte tonåringar, utan kvinnor som var uppåt medelåldern!

Jag gillar faktiskt att gå ut och äta ensam också, och det ses tydligen som väldigt konstigt av vissa. Att njuta av vinet och maten i lugn och ro, lyssna på vad som sägs vid borden intill utan att behöva komma på någonting att säga själv, kanske läsa en tidning...

Svar på tråden Är du en ensamvarg?