• pezz

lätt öl ger mer mjölk?

jag har hört att om man har lite mjölkproduktion kan man dricka lättöl för att få mer mjölk kan de stämma?

• Svar på tråden lätt öl ger mer mjölk?
  • lilla trollets mamma

jepp, hört det med, mörkare öl. Även amningste.

• sakaij

Ja, själv kommer jag från Finland där de rekommenderar svagdricka. Riktigt bra mot amningen! Det är som öl fast helt alkoholfri.

Ett tips: man vänjer sig med smaken, det är ju mumma för barnet.

• tere

I vår släkt har dom alltid sagt att porteröl blandat med sockerdricka ska vara jättebra.

• lilla trollets mamma

Fast sen kan kolsyrade drycker ge magknip med, du kan ju testa lite grann försiktigt.

• middiz
    lilla trollets mamma skrev 2007-08-05 00:31:21 följande:
    Fast sen kan kolsyrade drycker ge magknip med, du kan ju testa lite grann försiktigt.
    fast öl e det naturlig kolsyra i så det e ingen fara..
  • zoie

så det är mörk lättöl som hjälper?? har pinat i mig pripps blå i onödan då är jag rädd Men bayerskt och svagdricka funkar då eller??

• sakaij
    zoie skrev 2007-08-05 13:35:23 följande:
    så det är mörk lättöl som hjälper?? har pinat i mig pripps blå i onödan då är jag rädd Men bayerskt och svagdricka funkar då eller??
    Jag tror både bayerskt och svagdricka fungerar lika bra. Själv har jag hört att svagdricka ska ge bättre effekt men du får väl smaka dig fram
  • hanna98h

Har hört att lättöl ska öka mjölkproduktionen med upp till 25 % - härligt tycker jag=))

• pezz

ok men hur mycket ska man dricka då 1 öl om dagen lr?

• ris82

Spelar det verkligen någon roll om det är ljust eller mörkt?

Svar på tråden lätt öl ger mer mjölk?