Slänga tampongen i toan?
Kanske en dum fråga, men jag ställer den ändå...
Slänger ni tampongen i toan?
Det känns fel att göra det pga "stopprisken", men de flesta runt omkring mig gör det...
Hur gör ni?
Kanske en dum fråga, men jag ställer den ändå...
Slänger ni tampongen i toan?
Det känns fel att göra det pga "stopprisken", men de flesta runt omkring mig gör det...
Hur gör ni?
nej absolut inte.
Hittade inget lämpligt ämne/forum för denna fråga, så den fick hamna här...
De flesta har väl en liten papperskorg i badrummet som är till för sånt? Det har i alla fall jag...
Nej nej nej! Det ska man INTE göra!
Vanligt papper och sådant som råkar komma ur kroppen hör hemma i toan.
INGET annat.
ABSOLUT INTE TOAN!
Lyckades få stopp i avloppet när jag bodde i hemma i hus och pappa blev stormtokig när dom kom från avloppsrensinnigen (eller vad det heter) och fick upp säkert 50 st tamponger i slutet av avloppet..
Våtservetter hör förresten inte heller hemma i toaletten.
De löses inte upp och bildar proppar här och där.
Det är INTE roligt att få stopp i stammen som går från toaletten.
Absolut INTE i toaletten!! No no no!!
Det enda som får spolas ner i toaletten är kiss, bajs, kräks och toapapper... Absolut inget annat!!
Min man är brandman o om du bara visste hur många uttryckningar dom gör om året som handlar om översvämningar i villor o fastigheter pga att man kastar bindor, tamponger, tops o annat krafs i toan...
kostar oerhört mycket pengar!!
O extra viktigt för dom som bor i villa att akta rören.... det är inte billigt att bryta upp hela husgrunden för att man kastat en enda tampong....
Köp en sopkorg och ställ på toan.och hundbajspåsar och släng tampongen i en sån påse varje gång du byter o kasta sen i sopkorgen.
Hoppsan.. har alltid slängt ob i toaletten.. kanske tur att man har bott i lägenhet! Ska inte göra så mer, lovar!
Vår skolsköterska informerade oss om mens, bindor och tamponger någon gång i mitten/slutet av 80-talet. Då kommer jag ihåg att hon sa att "bindor slänger man i sanitetsbehållaren, men tamponger går bra att spola ner, eftersom de inte är större än en bajskorv".
Jag har på senare år förstått att det inte är bra för reningsverken med tamponger i avloppen, men jag glömmer det inte eftersom vi vred oss av skratt av frasen: "inte större än en bajskorv"
En bajskorv löses upp. Det gör inte en tampong.